Close

Ηλεκτρικό λεωφορείο της Solaris σε δοκιμαστικά δρομολόγια στην Αθήνα

Solaris Urbino 12 Electric

Solaris Urbino 12 Electric

Οι δοκιμές ηλεκτρικών λεωφορείων σε διαδρομές της Αθήνας συνεχίζονται, καθώς την Παρασκευή 27/11 τέθηκε σε υπηρεσία ένα Solaris Urbino 12 Electric, το οποίο θα εκτελεί δοκιμαστικά δρομολόγια στη γραμμή 2 Παγκράτι – Κυψέλη για δύο μήνες.

Πρόκειται για το πρώτο λεωφορείο ευρωπαϊκής κατασκευής (η Solaris είναι πολωνική εταιρεία), καθώς το προηγούμενο διάστημα είχαν δοκιμαστεί δύο οχήματα από την Κίνα, ένα της BYD και ένα της Yutong.

Η έναρξη του δρομολογίου έγινε από το αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. ΑΕ στο Ρουφ, παρουσία της διοίκησης της εταιρείας και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Στόχος των δοκιμαστικών διαδρομών, όπως είπε ο υπουργός, είναι «να δούμε αν αυτά τα λεωφορεία μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες της χώρας μας. Ο σχεδιασμός είναι ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία να βγει στον αέρα τους επόμενους μήνες».

«Ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη»

«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με την κυβέρνηση συνολικά, έχουν θέσει την ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της πολιτικής τους. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε δώσει σοβαρά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΙΧ και ταυτόχρονα μεγάλο μέρος από τα 1.300 νέα λεωφορεία που θα πάρουμε με το μεγάλο διαγωνισμό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Καραμανλής.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον γιατί πρώτον εξοικονομούμε ενέργεια και δεύτερον γιατί είναι φιλική προς το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση σχεδιάζει να πάρει ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να αφήσουμε πίσω την εποχή που βλέπαμε ένα τροχαίο υλικό πολύ ταλαιπωρημένο, που ταλαιπωρούσε και τους εργαζόμενους, αλλά κυρίως τους επιβάτες και τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς», πρόσθεσε.

Solaris Urbino 12 Electric
Solaris Urbino 12 Electric
Πληροφορίες για το λεωφορείο

Το Solaris Urbino 12 Electric ανήκει στην κατηγορία των 12μετρων χαμηλοδάπεδων λεωφορείων, έχει τρεις θύρες εισόδου, ηλεκτρική ράμπα στη μεσαία θύρα για τη διευκόλυνση των ΑμΕΑ και μπορεί να μεταφέρει 30 καθήμενους επιβάτες. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται στον οπίσθιο άξονα του λεωφορείου και είναι συνολικής ισχύος 250 kWh.

Όπως και τα άλλα δυο λεωφορεία (κινεζικής τεχνολογίας) που έχει δοκιμάσει η Ο.ΣΥ. Α.Ε., και αυτό παρέχει πρόσβαση στους επιβάτες σε θύρες φόρτισης συσκευών USB. Επιπρόσθετα, διαθέτει σύστημα CCVT με κάμερες και κέντρο ελέγχου στο ταμπλό, για έλεγχο της καμπίνας, της εισόδου-εξόδου των επιβατών και την ασφαλή κίνηση όπισθεν. Σημειώστε τέλος πως το λεωφορείο είναι εξοπλισμένο με σύστημα πυρανίχνευσης πολλαπλών σημείων.

Πηγές 1, 2

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top