Μία εταιρεία από την Αυστραλία δημιούργησε ένα ηλεκτρικό dragster με 5364 ίππους και στόχο να καταρρίψει πολλά ρεκόρ.
Οι αγώνες dragster είναι μία διαφορετική ιστορία εδώ και πολλά χρόνια, όμως θα πρέπει να προσαρμοστούν και αυτοί στα νέα δεδομένα. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει τα τελευταία χρόνια, με την αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι εν λόγω αγώνες, λοιπόν, δεν απουσιάζουν από αυτή την τάση. Ήδη έχουμε δει ηλεκτρικά μοντέλα να λαμβάνουν μέρος σε αγώνες dragster, ώστε να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους απέναντι σε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πώς θα σας φαινόταν, όμως, ένα καθαρόαιμο ηλεκτρικό όχημα, το οποίο θα ήταν αποκλειστικά και μόνο γι’ αυτούς τους αγώνες. Για να σας λυθεί η απορία, δείτε αυτό που έφτιαξε μία εταιρεία από την Αυστραλία.
Ο λόγος για την HyperPower, η οποία ξεκίνησε την παραγωγή του QFM-360-X, ενός ηλεκτρικού κινητήρα, που θα είναι πρώτος στον κόσμο με απόδοση 1 MW, δηλαδή με 1000 kW ή αλλιώς με 1341 ίππους.
Μάλιστα, χαρακτήρισε αυτό το μοτέρ ως «extreme-duty», τη στιγμή που ο σχεδιασμός του επιτρέπει τη χρήση του και από σιδηροδρόμους ελαφριών βαρέων και υψηλής ταχύτητας.
Έτσι, λοιπόν, η Top EV Racing, η οποία ανήκει στον ίδιο άνθρωπο που ίδρυσε τη HyperPower, τοποθέτησε τέσσερις τέτοιους κινητήρες σ’ ένα σασί για όχημα drag, ώστε το ηλεκτρικό dragster να έχει συνολική απόδοση 4000 kW, που μεταφράζονται σε 5364 ίππους.
Με αυτόν τον τρόπο, οι Αυστραλοί επιθυμούν να καταρρίψουν οχτώ παγκόσμια ρεκόρ, ένα εκ των οποίων είναι αυτό της ταχύτητας σε αγώνες dragster, που είναι στα 612 χλμ./ώρα.
Το ηλεκτρικό dragster έχει τα φόντα να τα πετύχει, καθώς έχει διαστημικές επιδόσεις και επιταχύνει από στάση σε 200 χλμ./ώρα σε μόλις 0,8 δευτερόλεπτα, σε 400 χλμ./ώρα σε 2,9 δεύτερα και πιάνει τα 530 χλμ./ώρα σε μόλις 3,7 δεύτερα.
«Αυτός ο κινητήρας είναι το αποκορύφωμα της προσπάθειας στην καριέρα μου κι ένα αξιοσημείωτο ορόσημο για την ομάδα μας τώρα που έχουμε στην παραγωγή το πρωτότυπο X-Series.
Είναι ο πρώτος μας ηλεκτρικός κινητήρας αγωνιστικών προδιαγραφών και έχουμε καινοτομήσει πολλά νέα τεχνικά χαρακτηριστικά για να πετύχουμε κάτι τέτοιο», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της HyperPower και ιδιοκτήτης της Top EV Racing, Μάικλ Φραγκομένι.
Τέλος, να σημειωθεί ότι ένας σημαντικός παράγοντας του QFM-360-X είναι πως πρόκειται για έναν κινητήρα με ιδιαίτερα χαμηλής τάσης σύστημα drive, ώστε να παρέχει ασφάλεια και να μην είναι θανατηφόρο το ηλεκτρικό dragster.