Τον επόμενο μήνα αναμένεται να μάθουμε τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Θα είναι παρόμοια με Γερμανία, Ολλανδία.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει να έρχονται σιγά-σιγά και στη χώρα μας και συνεχώς αυξάνονται, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να αποφασίσει να δώσει κίνητρα για την αγορά τους στην Ελλάδα.
Αυτά είναι ουσιαστικά επιδότηση από το κράτος, ώστε οι καταναλωτές να έχουν μείωση στο ΦΠΑ, μεταξύ άλλων προνομίων, και να αγοράσουν πιο εύκολα ένα τέτοιο όχημα. Σε πρώτη φάση έχει γίνει λόγος γι’ αυτό το θέμα από τον Νοέμβριο του 2019, ενώ έχει ειπωθεί ότι θα δοθούν κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων και τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ωστόσο, αυτή τη φορά φαίνεται πως έχουμε μπει στην τελική ευθεία για να δούμε ποια θα είναι τα εν λόγω κίνητρα. Σύμφωνα με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, υπάρχει η πιθανότητα να παρουσιαστεί για διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο ακόμα και μέσα στον Ιούνιο, ενώ αναφέρθηκε και σ’ ένα σημαντικό παράγοντα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είναι η φόρτιση.
«Για την ηλεκτροκίνηση έχουμε ξεκινήσει και εργαζόμαστε από το φθινόπωρο και δεν αποκλείεται ακόμα και μέσα στον Ιούνιο να παρουσιαστεί για διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο. Νομίζω ότι το πιο βασικό στην ηλεκτροκίνηση είναι να υπάρχουν οι υποδομές φόρτισης, τα «ηλεκτρονικά βενζινάδικα», οι φορτιστές πρώτα στα κεντρικά σημεία και μετά και σε άλλα.
Στο σχεδιασμό μας έχουμε αποφασίσει να υπάρχει ένα ειδικό πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση. Έχουν βρεθεί τα χρήματα που θα προέλθουν από το Ταμείο των Ρύπων και θα είναι αρκετά. Με αυτά θα κινητροδοτηθεί η αγορά, όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου. Θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων.
Συγκριτικά με την επιδότηση από το κράτος για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ, η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή. Θέλουμε οι νέοι να είναι πρωταγωνιστές στο πέρασμα στη νέα εποχή.
Τα ηλεκτρικά ΙΧ, σκούτερ και ποδήλατα δεν είναι πολυτέλεια, αλλά καθημερινότητα», είπε στη διαδικτυακή συζήτηση ΟΝΝΕΔ talks, που είχε θέμα «Η πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης», ο κ. Χατζηδάκης, όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση.
Από τη μεριά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Γιώργος Βασιλάκης, αποκάλυψε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΪ, ότι αυτά τα κίνητρα θα είναι παρόμοια με της Γερμανίας και της Ολλανδίας, που είναι 5000 και 6000 ευρώ, αντίστοιχα, κάτι που σημαίνει ότι θα κυμανθούν ανάμεσα σε αυτά τα δύο ποσά.
Τέλος, να σημειωθεί ότι οι επιδοτήσεις θα είναι διπλάσιες για τους ιδιοκτήτες ταξί και τους επαγγελματίες οδηγούς, δηλαδή θα κυμαίνονται από 10000 έως 12000 ευρώ. Μένει να δούμε την παρουσίαση του νομοσχεδίου για να δούμε αν θα επιβεβαιωθούν τα προαναφερθέντα νούμερα.