Ένα βίντεο παρουσιάζει έναν οδηγό για τους τύπος και ταχύτητες φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Η φόρτιση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς γίνεται πολύς ντόρος για τον μεγάλο χρόνο που χρειάζονται, ώστε να φτάσουν στο 100%.
Βέβαια, ο χρόνος και οι ταχύτητες φόρτισης θα βελτιωθούν, με το πέρασμα των χρόνων, όμως ήδη υπάρχουν αρκετοί τύποι φορτιστών. Έτσι, ένα βίντεο παρουσιάζει έναν οδηγό για τους τύπους και τις ταχύτητες φόρτισης των ηλεκτροκίνητων, που αφορούν όμως μόνο την Ευρώπη.
Όπως αναφέρει, λοιπόν, υπάρχουν οι AC φορτιστές Type 1 (μονοφασικός) και Type 2 (τριφασικός), με ισχύ στα 7 kW (για μοντέλα, όπως τα Nissan Leaf και KIA Soul 1ης γενιάς και το Nissan e-NV200) και στα 22 kW (για μοντέλα, όπως τα Leaf και Soul 2ης γενιάς και τα KIA e-Niro, Peugeot e-208 και Opel Corsa-e), αντίστοιχα.
Ωστόσο, τονίζεται πως τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα φορτίζουν με ισχύ 7 kW, τα Tesla με ισχύ από 11 έως 22 kW και το Renault Zoe με 22 kW, τη στιγμή που η στάνταρ έκδοση του Leaf 1ης γενιάς φορτίζει με ισχύ μόλις 3,3 kW και τα υβριδικά με ισχύ περίπου 3,3 kW.
Επίσης, επισημαίνεται ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο έχει onboard φορτιστή για ισχύ 22 kW, θα φορτίσει με μέγιστη ισχύ 7 kW, αν χρησιμοποιήσει φορτιστή Type 1.
Όσον αφορά την ταχεία φόρτιση, το βίντεο στο δεύτερο μέρος του περνάει στους DC φορτιστές, οι οποίοι χωρίζονται σε δύο τύπους, με τον έναν να είναι οι CHAdeMo (για μοντέλα, όπως τα Leaf 1ης και 2ης γενιάς, e-NV200 και Soul 1ης γενιάς), με τους περισσότερους υπάρχοντες να έχουν ισχύ 50 kW και τους καινούριους να έχουν 150 kW, ενώ το ανώτατο όριο που επιτρέπεται είναι τα 400 kW.
Ο δεύτερος τύπος είναι οι CCS φορτιστές (για μοντέλα, όπως τα Soul 2ης γενιάς, e-208 και Corsa-e), με τους περισσότερους υπάρχοντες να έχουν, επίσης, ισχύ 50 kW, και τους καινούριους να έχουν 150 kW, όπως και στην περίπτωση των CHAdeMO, ενώ το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο είναι τα 350 kW, αριθμό που φτάνει αυτή τη στιγμή μόνο το δίκτυο της Ionity.
Από εκεί και πέρα, γίνονται ξεχωριστές αναφορές σε μοντέλα, αλλά γίνεται και λόγος για κάποιες εξαιρέσεις. Συγκεκριμένα, ξεκαθαρίζεται ότι τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φορτίζουν με ισχύ 50 kW, το Hyundai Ioniq EV με 80 kW, τα Jaguar I-Pace, Leaf 62 kWh και e-208 με 100 kW και η Porsche Taycan με 350 kW, ενώ τα Tesla Model S και Model X φορτίζουν μόνο με φορτιστή DC Supercharger Type 2, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο της αμερικανικής φίρμας αποκλειστικά και μόνο για τα οχήματά της, με ισχύ μέχρι 120 kW.
Από την πλευρά του, το Model 3 φορτίζει μόνο με Supercharger CCS, που επίσης ανήκει στο δίκτυο της Tesla, με ισχύ μέχρι 250 kW. Βέβαια, υπάρχουν και οι ταχυφορτιστές V3 με ισχύ 250 kW, αλλά προς το παρόν είναι μόνο διαθέσιμοι στην Αγγλία και στο Λονδίνο.
Επιπλέον, το εν λόγω βίντεο δείχνει και πώς γίνεται η σωστή χρήση των φορτιστών, ώστε το κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μη μένει παραπάνω από τον χρόνο που ορίζεται για τη φόρτισή του ή από το όριο που ορίζεται στον κάθε σταθμό φόρτισης, ενώ παρέχει και μερικές ακόμα πληροφορίες.
Τέλος, ξεκαθαρίζεται ότι σε κάποιον σταθμό, ακόμα κι αν υπάρχει γρήγορος φορτιστής Type 2 με 43 kW, αυτό δε σημαίνει πως το αυτοκίνητο θα φορτίσει γρήγορα με τη χρήση του, αφού μόνο το Renault Zoe Q μπορούν να χρησιμοποιήσουν την προαναφερθείσα ισχύ στο 100%.