Μπορεί το ηλεκτρικό όχημα να μην ρυπαίνει όσο ένα όχημα βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά πολύς λόγος γίνεται για το πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον οι διαδικασίες φόρτισης και παραγωγής ενέργειας.
Μία νέα έρευνα έρχεται να δώσει απαντήσεις για το πόσο πραγματικά επιβαρύνουν τον πλανήτη τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η μελέτη που έγινε από τους επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Exeter, του Cambridge και του ολλανδικού Πανεπιστημίου του Nijmegen πιστοποιεί ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι καλύτερα για τον πλανήτη από οποιαδήποτε άλλη μορφή κίνησης με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη έλαβε υπόψη της τόσο τις διαδικασίες παραγωγής ενέργειας για την ηλεκτροδότηση των σταθμών φόρτισης όσο και τη διαδικασία κατασκευής του κάθε ηλεκτρικού οχήματος, μαζί με τις μπαταρίες τους.
Οι επιστήμονες μελέτησαν 59 διαφορετικές περιοχές του πλανήτη, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα κίνησης και επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, φθάνοντας στο συμπέρασμα ότι σε τουλάχιστον 53 από αυτές τις περιοχές η ηλεκτροκίνηση ακόμα και σε πρώιμο στάδιο επέκτασής της στην αγορά κατάφερε να περιορίσει αισθητά την επιβάρυνση στο περιβάλλον, δείχνοντας αισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον.
Σε επίπεδο χωρών, υπολογίζεται ότι η έλευση των ηλεκτρικών οχημάτων σε ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία, αλλά και σε άλλες χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, θα έχει όφελος έως και κατά 70% λιγότερους ρύπους από την κατασκευή, φόρτιση και κυκλοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων. Στο 95% των περιπτώσεων που εξετάζονται η έλευση της ηλεκτροκίνησης και η περαιτέρω διάδοσή της εκτιμάται ότι θα βοηθήσει κατά πολύ το περιβάλλον.