Close

H Tesla είναι βέβαιη ότι το Cybertruck είναι πιο ασφαλές από τα άλλα φορτηγά

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, λέει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων πιστεύει ότι το νέο Cybertruck της θα είναι «πολύ ασφαλέστερο ανά μίλι» από άλλα φορτηγά στην κατηγορία του.

Την ίδια στιγμή το Cybertruck έχει γίνει αντικείμενο αρνητικού σχολιασμού, καθώς η Tesla μοιράστηκε βίντεο δοκιμών σύγκρουσης αργής κίνησης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παράδοσης, γεγονός που προκάλεσε ανησυχίες ότι το φορτηγό δεν είχε ζώνες ικανές να απορροφήσουν την ισχύ της πρόσκρουσης.

Η ανησυχία οφειλόταν στην έλλειψη ορατής παραμόρφωσης του φορτηγού κατά τη μετωπική σύγκρουση στα 35 MPH. Το φορτηγό φαινόταν να μην μπαίνει μέσα όπως τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα, και μάλιστα είχε ως αποτέλεσμα ο πίσω τροχός του φορτηγού που χρησιμοποιείται για την οδήγηση, να κινείται έντονα κατά τη σύγκρουση. Για πολλούς, αυτό σήμαινε ότι η δύναμη της πρόσκρουσης δεν θα απορροφούνταν σε κίνδυνο των επιβατών.

«Επειδή το κέντρο βάρους είναι τόσο χαμηλό, δεν ανατρέπεται», είπε ο Μusk στην εκδήλωση παράδοσης του Cybertruck, ενώ έδειξε διάφορες δοκιμές πρόσκρουσης του Cybertruck στο κοινό. «Αν τσακωθείς ποτέ με άλλο αυτοκίνητο, θα κερδίσεις».


Ένα αντεπιχείρημα που κάνει το γύρο του Διαδικτύου είναι ότι η σουίτα λογισμικού ασφαλείας της Tesla και το κεκλιμένο μπροστινό άκρο του οχήματος το βοηθούν να γίνει πιο ασφαλές από άλλα οχήματα της κατηγορίας του.

Κατά κανόνα, τα φορτηγά είναι πιο επικίνδυνα για τους πεζούς σε ατυχήματα. Μια μελέτη που διεξήχθη από το Insurance Institute for Highway Safety διαπίστωσε ότι τα φορτηγά με ύψος καπό άνω των 40 ιντσών έχουν περίπου 45% περισσότερες πιθανότητες να προκαλέσουν θάνατο κατά τη διάρκεια πρόσκρουσης με πεζό.

«Όποιο κι αν είναι το σχήμα τους μπροστά, τα pickup, τα SUV και τα φορτηγά με ύψος καπό μεγαλύτερο από 40 ίντσες έχουν περίπου 45 τοις εκατό περισσότερες πιθανότητες να προκαλέσουν θανατηφόρα ατυχήματα σε πεζούς από τα αυτοκίνητα και άλλα οχήματα με ύψος καπό 30 ίντσες ή λιγότερο και κεκλιμένο προφίλ», γράφει η IIHS στη μελέτη της για 18.000 ατυχήματα πεζών. «Ωστόσο, μεταξύ οχημάτων με ύψος κουκούλας μεταξύ 30 και 40 ιντσών, ένα αμβλύ ή πιο κάθετο εμπρός άκρο αυξάνει τον κίνδυνο για τους πεζούς», προσθέτει.

Τώρα, η Tesla δεν έχει δημοσιεύσει πόσο ψηλό είναι το μπροστινό μέρος του Cybertruck, αλλά γνωρίζουμε το μέγεθος των ελαστικών στο φορτηγό. Αυτό και μόνο μας λέει ότι το μπροστινό μέρος βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη από 40 ίντσες από το έδαφος και πιθανότατα θα εμπίπτει στα στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε το IIHS.

Γνωρίζουμε επίσης ότι το Cybertruck πιθανότατα δεν θα φτάσει ποτέ στην Ευρώπη λόγω των σχετικά αιχμηρών προεξοχών του. Οι ευρωπαϊκές απαιτήσεις ασφάλειας απαιτούν όλες οι εξωτερικές προεξοχές να έχουν στρογγυλεμένες γωνίες τουλάχιστον 3,2 χιλιοστών. Ο Αντιπρόεδρος Μηχανικής Οχημάτων της Tesla, Lars Moravy, ισχυρίζεται ότι αυτή η απαίτηση είναι «αδύνατο» να επιτευχθεί με τη λεγόμενη μέθοδο παραγωγής «air bending» της Tesla.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top