Η Denza, μια premium μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων που δημιουργήθηκε αρχικά ως κοινοπραξία μεταξύ της Mercedes-Benz και της BYD, κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στην Ευρώπη στην επερχόμενη εβδομάδα σχεδίασης Brera στο Μιλάνο.
Η εκδήλωση αποτελεί βασικό μέρος του μεγαλύτερου φεστιβάλ σχεδιασμού Fuorisalone που θα διαρκέσει από τις 7 Απριλίου έως τις 13 Απριλίου και θα χρησιμεύσει ως σημείο εκκίνησης για την είσοδο της Denza σε μια ανταγωνιστική ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η εταιρεία ανακοίνωσε την άφιξή της με ένα μήνυμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δηλώνοντας την πρόθεσή της να φέρει «το μέλλον της premium ηλεκτρικής μετακίνησης στην Ευρώπη».
Η Denza ιδρύθηκε αρχικά το 2011 με ίσο μερίδιο 50% τόσο από τη Mercedes-Benz όσο και από τον κινεζικό γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας BYD, αλλά το εγχείρημα δυσκολεύτηκε να κερδίσει την έλξη στην αγορά. Ακόμη και με ένα σημαντικό εγγεγραμμένο κεφάλαιο περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, οι πωλήσεις της Denza δεν απογειώθηκαν ποτέ. Αυτό οδήγησε τελικά στην αποχώρηση της Mercedes-Benz τον Δεκέμβριο του 2021 και η BYD εξαγόρασε πλήρως την Denza τον Σεπτέμβριο του 2024.
Υπό τον πλήρη έλεγχο της BYD, η Denza μετατράπηκε σε μια κορυφαία μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτή η νέα κατεύθυνση οδήγησε στην εισαγωγή πέντε νέων μοντέλων στην κινεζική αγορά: το minivan D9, τα SUV N7 και N9, και το Z9 sedan και Z9 GT wagon. Η εταιρεία γνώρισε σημαντική αύξηση πωλήσεων στην Κίνα το 2024, πουλώντας 125.674 οχήματα και δημιουργώντας το έδαφος για την επέκτασή της στην Ευρώπη.
Στην ευρωπαϊκή αγορά, η Denza θα ανταγωνιστεί άμεσα τις καθιερωμένες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πολυτελείας όπως η BMW, η Audi και τον πρώην συνεργάτη της τη Mercedes-Benz. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή στρατηγική της Denza θα διαφέρει ελαφρώς από την προσέγγισή της στην Κίνα. Η BYD διαχειρίζεται επί του παρόντος τρεις διαφορετικές μάρκες – Denza, Fang Cheng Bao και Yangwang. Η εταιρεία σκοπεύει να ενοποιήσει τις premium προσφορές της στην Ευρώπη κάτω από το ενιαίο σήμα Denza. Αυτό σημαίνει ότι το Fang Cheng Bao Leopard 5, που είναι ήδη διαθέσιμο στην Κίνα, θα κυκλοφορήσει και στην Ευρώπη με το όνομα Denza. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η BYD φέρνει το εμπορικό σήμα Yangwang κάτω από τα φτερά της Denza επίσης.
Ανάμεσα στα μοντέλα Denza που επιβεβαιώθηκαν για την ευρωπαϊκή αγορά είναι και το Z9 GT. Αυτό το κομψό όχημα διατίθεται στην αγορά ως αντίπαλος της Porsche Panamera στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων premium. Στην Κίνα, το Z9 GT προσφέρει τόσο μια plug-in υβριδική έκδοση, με τιμή που ξεκινά από 334.800 RMB (περίπου 41.500 € ), όσο και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση, με αρχική τιμή 354.800 RMB (περίπου 44.000 € ). Η σχεδίαση του Z9 GT πιστώνεται στον Wolfgang Egger, έναν βετεράνο σχεδιαστή της Audi, υπονοώντας τις premium φιλοδοξίες και το στυλ του οχήματος.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.