Ο αγώνας για την ανάπτυξη μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων μεγαλύτερης διάρκειας είναι σε εξέλιξη και η Honda ελπίζει να πρωτοστατήσει με τη φιλόδοξη τεχνολογία solid-state μπαταριών.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι τα μελλοντικά ηλεκτρικά της οχήματα θα είναι ικανά να έχουν εντυπωσιακή αυτονομία 998 χλμ. με μία μόνο φόρτιση μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αυτή είναι η διπλάσια γκάμα των περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής αγοράς που είναι διαθέσιμα σήμερα.
Οι solid-state μπαταρίες της Honda προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου με βάση το υγρό. Είναι 50% μικρότερα, 35% ελαφρύτερα και προφανώς 25% φθηνότερα στην παραγωγή τους. Είναι πιο ασφαλή και μπορούν να χειριστούν πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες φόρτισης. Οι στόχοι της εταιρείας εκτείνονται πέρα από το 2040, με σχέδια για την επίτευξη εμβέλειας 1.249 χλμ.. Αυτός είναι ένας τολμηρός στόχος και, εάν επιτευχθεί ποτέ, θα σήμαινε για πολλούς ανθρώπους να μπορούν να φορτίζουν το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο μία φορά το μήνα.
Για να επιτύχει αυτούς τους φιλόδοξους στόχους, η Honda έχει κατασκευάσει μια πιλοτική μονάδα παραγωγής για να εξερευνήσει βιώσιμες μεθόδους μαζικής παραγωγής για μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Η δοκιμαστική παραγωγή πρόκειται να ξεκινήσει τον επόμενο μήνα. Ωστόσο, η τεχνολογία απέχει πολύ από το να είναι έτοιμη για primetime.
Ένα σημαντικό εμπόδιο είναι το μέγεθος των πρωτότυπων κυψελών μπαταρίας. Επί του παρόντος, είναι 100 φορές πολύ μικρά για να χρησιμοποιηθούν σε οποιοδήποτε όχημα.
«Πρέπει να κάνουμε την πρωτότυπη μπαταρία μας 100 φορές μεγαλύτερη», δήλωσε ο Takeshi Ueda, επικεφαλής μηχανικός αριστείας καινοτόμου έρευνας στη Honda R&D. «Εργαζόμαστε για το πώς θα τα φέρουμε στη φάση της μαζικής παραγωγής».
Άλλες προκλήσεις περιλαμβάνουν την πρόληψη ρωγμών στους κεραμικούς διαχωριστές και το σχηματισμό δενδριτών στον ηλεκτρολύτη, που μπορεί να οδηγήσει σε βραχυκυκλώματα. Αποδεικνύεται ότι η διατήρηση των απαιτούμενων χαμηλών επιπέδων υγρασίας στην εγκατάσταση παραγωγής αποτελεί σημαντική ενεργειακή πρόκληση.
Η Honda παραμένει σίγουρη για την ικανότητά της να ξεπερνά όλα τα εμπόδια. Η εταιρεία έχει εφαρμόσει καινοτόμες τεχνικές για τον εξορθολογισμό της παραγωγικής διαδικασίας και τη διατήρηση των βέλτιστων επιπέδων υγρασίας. «Η πλήρως στερεά μπαταρία μας θα αλλάξει το παιχνίδι σε αυτήν την εποχή EV», δήλωσε ο Keiji Otsu, πρόεδρος της Honda R&D Co.
Με την υπόσχεση για σημαντικά μεγαλύτερες εμβέλειες, ταχύτερους χρόνους φόρτισης και βελτιωμένη ασφάλεια, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν τη δυνατότητα να φέρουν επανάσταση στη βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων. Αλλά αυτές οι υποσχέσεις υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό, με το «επόμενο έτος» να είναι πάντα το επαναλαμβανόμενο θέμα. Εάν η Honda καταφέρει να λύσει με επιτυχία όλα τα προβλήματα και να παράγει μαζικά αυτές τις μπαταρίες, θα είναι ένα γεγονός που θα αλλάξει τον κόσμο.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.