Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Jim Farley μίλησε ανοιχτά και εξήγησε μερικά από τα μειονεκτήματα των πλήρως ηλεκτρικών μεγάλων SUV και φορτηγών.
Κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της Ford για το 4ο τρίμηνο του 2024 την Τετάρτη, η αυτοκινητοβιομηχανία μοιράστηκε τον οδικό της χάρτη ηλεκτροκίνησης, επαναλαμβάνοντας ότι θα επικεντρωθεί σε μικρού και μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικά που είναι πιο οικονομικά βιώσιμα και δεν θα ασχοληθεί με όλες τις κατηγορίες.
«Για μεγαλύτερες λιανικές, ηλεκτρικές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, τα οικονομικά είναι άλυτα», είπε ο Farley. «Αυτοί οι πελάτες έχουν πολύ απαιτητικές θήκες χρήσης για ένα ηλεκτρικό όχημα. Ρυμουλκούν, βγαίνουν εκτός δρόμου, κάνουν μεγάλα οδικά ταξίδια. Αυτά τα οχήματα έχουν χειρότερη αεροδυναμική και είναι πολύ βαριά, πράγμα που σημαίνει πολύ μεγάλες και ακριβές μπαταρίες».
Πράγματι, εάν θέλετε ένα αξιοπρεπές ηλεκτρικό φορτηγό από την Tesla ή τη General Motors, θα πρέπει να πληρώσετε αρκετά. Το 2025 Chevy Silverado EV ξεκινά από περίπου 70.000 $ και το Tesla Cybertruck ξεκινά από 79.990 $. Το GMC Sierra EV ξεκινά από 92.000 $. Έχουν επίσης τεράστια πακέτα μπαταριών και προσφέρουν τρομερή απόδοση στον πραγματικό κόσμο.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών pickup δεν ήταν πολύ καλές το 2024. Σίγουρα, το Cybertruck ήταν το best-seller ανάμεσά τους. Ωστόσο, κάποτε φημολογούνταν ότι το φορτηγό είχε περισσότερες από ένα εκατομμύριο κρατήσεις και η Tesla ετοίμαζε μια παραγωγική ικανότητα άνω των 250.000 μονάδων ετησίως. Οι πωλήσεις του υποχώρησαν στις 38.965 μονάδες, σύμφωνα με την Cox Automotive. Οι πωλήσεις του F-150 Lightning της Ford αυξάνονταν από έτος σε έτος, αλλά ήταν ωχρές σε σύγκριση με τα pickup που κινούνται με φυσικό αέριο. Η εταιρεία χρειάστηκε να μειώσει την παραγωγή πολλές φορές για να τη διατηρήσει σύμφωνα με τη ζήτηση.
«Οι πελάτες λιανικής έχουν δείξει ότι δεν θα πληρώσουν κανένα ασφάλιστρο για αυτά τα μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα, καθιστώντας τα μια πραγματικά δύσκολη επιχειρηματική υπόθεση», είπε ο Farley.
Αντίθετα, η κερδοφορία για τους μεταφορείς μεγάλης οικογένειας θα προέλθει από τα «PHEV, τα υβρίδια και τα EREV» που «με μία δεξαμενή αερίου μπορεί να έχει εμβέλεια πάνω από 700 μίλια, αλλά εξακολουθεί να οδηγεί τα περισσότερα μίλια ηλεκτρικά», πρόσθεσε.
Η Ford θέλει να ακολουθήσει μια νέα προσέγγιση με τα μεγάλα SUV και φορτηγά της. Όπως ανέφερε για πρώτη φορά το Bloomberg την Τρίτη, η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει τώρα ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας. Τα EREV διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης όπως ένα παραδοσιακό ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, αλλά διαθέτουν επίσης μια γεννήτρια αερίου για εφεδρική. Η γεννήτρια είναι επιφορτισμένη με την επαναφόρτιση της μπαταρίας, αλλά είναι οι ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους τροχούς ανά πάσα στιγμή.
Τα βαρέως τύπου EV έχουν νόημα μόνο για τους εμπορικούς πελάτες της Ford, είπε ο Farley. Οι εμπορικοί πελάτες μπορούν να φορτίζουν ηλεκτρικά φορτηγά παράδοσης και φορτηγά εργασίας σε αποθήκες και δεν έχουν το ίδιο άγχος εμβέλειας με τους πελάτες λιανικής. Συνήθως δεν υπεραγοράζουν μπαταρίες, όπως κάνουν οι πελάτες λιανικής, εστιάζοντας αντ’ αυτού στις ακριβείς περιπτώσεις χρήσης τους. Πρόσθεσε ότι τα μικρά και μεσαία φορτηγά και τα SUV ήταν το γλυκό σημείο για τα καθαρά ηλεκτρικά, καθώς απαιτούν μπαταρίες χαμηλότερου κόστους και ταιριάζουν στην περίπτωση χρήσης για τους καθημερινούς μετακινούμενους.
Και όσον αφορά τα μοντέλα που βρίσκονται σε αυτό το γλυκό σημείο, ο Farley είπε, «είμαστε βαθιά στην ανάπτυξη των οχημάτων μας επόμενης γενιάς που πιστεύουμε ότι θα είναι οικονομικά προσιτά, μεγάλου όγκου και εξαιρετικά για την επιχείρησή μας».
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.