Ο νέος σταθμός 4ης γενιάς της κινεζικής Aulton υπόσχεται αντικατάσταση μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος σε μόλις 20 δευτερόλεπτα.
Η αλλαγή/αντικατάσταση μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια δραστηριότητα που παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη στην Κίνα. Μπορεί στις ΗΠΑ, όταν ο Elon Musk παρουσίασε κάτι αντίστοιχο το 2013 για λογαριασμό της Tesla, να μην «έπιασε», στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, όμως, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.
Η πολλά υποσχόμενη NIO έχει ήδη παρουσιάσει το δικό της δίκτυο εγκαταστάσεων στις οποίες γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά η αντικατάσταση μπαταρίας στα οχήματά της, ενώ κι άλλες εταιρίες παρουσιάζουν τις δικές τους εκδοχές σε συνεργασία πάντα με τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να υπάρχει συμβατότητα.

Μια από αυτές, η οποία ασχολείται με την κατασκευή σταθμών αλλαγής μπαταριών είναι η Aulton New Energy. Πρόσφατα, η κινεζική εταιρεία παρουσίασε την 4η γενιά των σταθμών της οι οποίοι υπόσχονται αλλαγή μπαταρίας μέσα σε μόλις 20 δευτερόλεπτα, χρόνος που συναγωνίζεται αυτόν που απαιτείται για να γεμίσει με καύσιμα ένα θερμικό αυτοκίνητο.
Αυτή τη στιγμή το δίκτυο της Aulton αποτελείται από 276 σταθμούς, με τον καθέναν από αυτούς να έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί καθημερινά από 500 έως 1.000 οχήματα. Το πλάνο της εταιρείας είναι μέχρι το 2025 να έχει δημιουργήσει 5.000 νέους σταθμούς σε 100 πόλεις της Κίνας και να εξυπηρετεί συνολικά σε ημερήσια βάση έως 2 εκατομμύρια οχήματα.
Ποιοι επιλέγουν τη λύση της αντικατάστασης μπαταρίας
Όλοι όσοι έχουν ηλεκτρικό όχημα, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να το φορτίζουν σε δικό τους χώρο και αναζητούν κάποια εναλλακτική λύση. Αρκετοί από αυτούς προιτμούν τη λύση της αντικατάστασης μπαταρίας από το να περάσουν κάποιο χρόνο περιμένοντας να φορτίσει η μπαταρία του οχήματός τους. Επίσης, η λύση της αντικατάστασης μπαταριών είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις τάξεις των οδηγών ηλεκτρικών ταξί, αλλά και σε εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες διαμοιρασμού (car-sharing).
Το δίκτυο επεκτείνεται
Όπως προαναφέραμε το δίκτυο της Aulton περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή 276 σταθμούς. Σε αυτούς έρχονται να προστεθούν οι 158 της NIO και οι 94 που έχει εγκαταστήσει η Hangzhou Botann, ενώ όλο και περισσότερες εταιρείες μπαίνουν στο παιχνίδι από τη στιγμή που η ζήτηση, ιδιαίτερα από τις μεγάλες πόλεις της χώρας, είναι διαρκώς αυξανόμενη. Στο Πεκίνο για παράδειγμα το σχέδιο προβλέπει την κατασκευή 100 σταθμών αλλαγής μπαταρίας έως το 2022, ενώ στην επαρχία της Χενάν το πλάνο είναι να έχουν εγκατασταθεί τουλάχιστον 2.000 τέτοιοι σταθμοί έως το 2025.
