Πρόσφατα βιώσαμε την απίστευτη τραγωδία στην Δυτική Αττική, η οποία μοιάζει ακόμα σαν κακόγουστο αστείο. Μέσα σε αυτό το σκηνικό χάους, πολύ μεγάλων καταστροφών και δυστυχώς απώλειας ανθρώπινων ζωών πάνω από όλα διαπιστώνει κανείς τις λεγόμενες παθογένειες του κράτους.
Ανύπαρκτες υποδομές, ελλιπή μέτρα προστασίας, απροετοίμαστοι σε ακραία φαινόμενα. Μέτρα και έργα που θα έπρεπε να γίνουν και δεν έγιναν ποτέ λόγω γραφειοκρατίας και άλλων παραμέτρων όπως η ανάληψη πρωτοβουλιών και ευθυνών.
Η εικόνα αυτή με τις μαζικές εικόνες καταστροφής σε πολλά διεθνή μέσα ενημέρωσης δεν τιμά την χώρα, σαν σύγχρονη, μοντέρνα, Ευρωπαική χώρα. Και όμως ξένες εταιρίες όπως η Porsche, δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης με την παρουσίαση της νέας γενιάς Cayenne στο Ρέθυμνο της Κρήτης.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και αυτόνομη οδήγηση, οι οποίες είναι το μέλλον της αυτοκίνησης θέτουν νέα δεδομένα και μεγάλες υποδομές σε τεχνολογίες, δίκτυα δρόμων και σταθμών φόρτισης. Σε θεσμικά πλαίσια όπως οι κανόνες περί αυτόνομης οδήγησης. Εαν η χώρα μοιάζει ή μάλλον ορθότερα είναι ανήμπορη σε υποστηρικτικά έργα με γνώμονα την ασφάλεια των κατοίκων, είναι οξύμωρο να αναμένουμε θαύματα από την τεχνολογική επανάσταση σε τοπικό επίπεδο.
Και όμως σαν χώρα θα μπορούσαμε να είμαστε πρωτοπόροι σε τεχνολογικά θέματα, εαν όχι σε παγκόσμιο επίπεδο, σε ευρωπαικό. Να δώσουμε κίνητρα σε εταιρίες να έρθουν να εξελίξουν τεχνολογίες και εφαρμογές, να κατασκευάσουν εργοστάσια, να δοκιμάσουν την αυτόνομη οδήγηση χωρίς περιορισμούς και την ηλεκτροκίνηση να την υποστηρίξουμε με εναλλακτικές πηγές ενέργειας όπως η ηλιακή, αιολική ενέργεια. Να πούμε στις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι έχουμε μερικά από τα ωραιότερα μέρη παγκοσμίως για παρουσιάσεις νέων μοντέλων όπως τα νησιά μας και άλλα ηπειρωτικά μέρη.
Να πρωτοτυπήσουμε θεσπίζοντας το 1ο ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο περί αυτόνομης οδήγησης στην Ευρώπη. Και να δοθούν κίνητρα σε Πανεπιστήμια και άλλους φορείς να δημιουργήσουν την νέα εποχή βιομηχανίας με ηλεκτρικά οχήματα, πχ τύπου Buggy και να τα εξάγουμε σε προσιτές και ανταγωνιστικές τιμές.
Δεν μας τιμά ούτε αξίζει η τωρινή εικόνα καταστροφής που βιώνουμε και αν και οι καταστροφές δεν κάνουν διακρίσεις όπως ο πρόσφατος καταστροφικός σεισμός σε Ιράν- Ιράκ, είναι στην πρωτοβουλία μας σαν λαός να πάμε ή όχι μπροστά, να μην ακολουθήσουμε μόνο τις εξελίξεις, αλλά να τις καθορίσουμε. Σε τεχνολογικό επίπεδο μπορεί να μην έχουμε την τεχνογνωσία άλλων βιομηχανικών χωρών όμως έχουμε ένα εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό με γνώσεις και διάθεση, και σίγουρα μπορούμε να είμαστε πρωτοπόροι, αρκεί να το πιστέψουμε και κάνουμε πράξη.
Ο τεχνολογικός γίγαντας Xiaomi μπαίνει για τα καλά στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων με ένα…
Πριν από δύο εβδομάδες, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Εlon Musk, ενέκρινε εκτεταμένες απολύσεις σε…
Η Ford μειώνει τις παραγγελίες από προμηθευτές μπαταριών υψηλής τάσης για να προσπαθήσει να διατηρήσει…
Η BYD αποκάλυψε την τελευταία της προσφορά, το Sea Lion 07, ένα μεσαίο SUV γεμάτο…
Η Wayve έχει εξασφαλίσει 1,05 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη τεχνολογίας «ενσωματωμένης τεχνητής νοημοσύνης» επόμενης…
Περισσότερα από 3,2 εκατομμύρια νέα επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν παγκοσμίως κατά το πρώτο τρίμηνο του…
Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.
View Comments
δοξα το θεο που δεν ειμαστε οργανωμένη χωρα οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδυνου με το 5g που δεν εχει καν δοκιμαστεί εαν ειναι ασφαλη αλλα αυτοι το προωθούνε σαν τρελοι γιατι θα φακελώσει τους ανθρωπους και θα συνδέει και τις καλτσες του παπου μου στο ιντερνετ
Εμείς θα μείνουμε στην απέξω μάλλον γιατί στην Ελλάδα όλα πάνε πάρα πολύ αργά και οταν η Ευρώπη θα έχει ηλεκτρικά εμείς θα έχουμε κάρα και μουλάρια (προσωπικά το προτιμώ αν και είμαι φανατικός των high tech)