Self-Driving

Google Waymo: Με απομακρυσμένο έλεγχο οι δοκιμές αυτόνομης οδήγησης;

Η Google Waymo υπέβαλε αίτηση για να λάβει νέες άδειες δοκιμών αυτόνομης οδήγησης στο Mountain View της Καλιφόρνια. Η Waymo ζητά άδεια δοκιμών για δοκιμές χωρίς οδηγό ασφαλείας στο τιμόνι. Επίβλεψη όμως θα υπάρχει, αλλά θα είναι απομακρυσμένη.

Το πρόσφατο ατύχημα της Uber -όπου ένα αυτόνομο όχημα χτύπησε θανάσιμα έναν πεζό- και λίγο αργότερα της Tesla, είχε σαν αποτέλεσμα οι εταιρείες με εστίαση στην αυτόνομη οδήγηση να πατήσουν φρένο. Όμως η Waymo δείχνοντας ότι η ζωή προχωρά, αποφάσισε να συνεχίσει τις προσπάθειές της.

Προκειμένου η Καλιφόρνια να εγκρίνει τις δοκιμές αυτόνομης οδήγησης απαιτεί έναν απομακρυσμένο χειριστή προκειμένου να μπορεί να αναλάβει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ήδη η Waymo έχει αναπτύξει μια τεχνολογία όπου το όχημα θα μπορεί να επικοινωνεί με ένα απομακρυσμένο κέντρο ελέγχου. Όμως, δεν είναι η μόνη που ασχολείται με την απομακρυσμένη οδήγηση.

Η Phantom Auto αποτελεί μία ακόμη εταιρεία, η οποία αναπτύσσει τεχνολογία απομακρυσμένης οδήγησης. Ο Elliot Katz, συνιδρυτής της Phantom Auto αναφέρει ότι στο σύστημα της Waymo, ο χειριστής πρώτα δίνει οδηγίες στο αυτόνομο όχημα και μετά το βλέπει να τις εκτελεί.

Αντίθετα, το σύστημα της Phantom Auto, έχει τους χειριστές να πραγματοποιούν τον απομακρυσμένο χειρισμό σε πραγματικό χρόνο. Μάλιστα οι χειριστές έχουν απομακρυσμένες κονσόλες που διαθέτουν τιμόνι, πηδάλια και λεβιέ ταχυτήτων.

Μάλιστα, αναφέρει ότι στην περίπτωση του ατυχήματος με το όχημα της Uber, ο οδηγός έκτακτης ανάγκης δεν κοιτούσε στον δρόμο, αλλά με την απομακρυσμένη οδήγηση αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί τους επιβλέπουν.

Όμως η απομακρυσμένη οδήγηση έχει άλλου είδους δυσκολίες κι αυτές αφορούν τη σύνδεση στο διαδίκτυο καθώς είναι λογικό να υπάρχει κάποια έστω κι αμελητέα καθυστέρηση, η οποία όμως μπορεί να αποβεί μοιραία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Πάντως η Phantom αναφέρει ότι χρησιμοποιεί όλα τα μεγάλα δίκτυα κινητής ταυτόχρονα προκειμένου να μην υπάρχει καθυστέρηση και έτσι αποφεύγει περιοχές που δεν υπάρχουν κάλυψη.

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Tesla: Αλλάζει τα σχέδιά της για την κατασκευή φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Tesla ανακοίνωσε ότι αλλάζει το σχέδιό της να εισαγάγει φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα…

24/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.