Η Goodyear παρουσίασε ένα ελαστικό που αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από αυτά που ισχυρίζεται ότι είναι «βιώσιμα υλικά», ενώ υπόσχεται να αυξήσει περαιτέρω αυτό το ποσοστό στο 100% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Το νέο ελαστικό έχει ακόμα χαμηλότερη αντίσταση κύλισης σε σύγκριση με ένα “λάστιχο αναφοράς”. Αυτό σημαίνει λιγότερη τριβή με το δρόμο, γεγονός που κάνει ένα αυτοκίνητο πιο αποδοτικό ενεργειακά.
Στην περσινή έκθεση CES, η Goodyear παρουσίασε ένα 70% βιώσιμο ελαστικό, το οποίο περιελάμβανε 13 “επιλεγμένα συστατικά” σε εννέα εξαρτήματα ελαστικών. Αυτό αναμένεται μέσα στο 2023. Φέτος επιδεικνύουν ένα 90% βιώσιμο ελαστικό, με 17 συστατικά σε 12 εξαρτήματα, το οποίο έχει περάσει τις εσωτερικές δοκιμές της Goodyear και όλες τις ισχύουσες κανονιστικές δοκιμές.
Το νέο ελαστικό χρησιμοποιεί φυτικό λάδι και ελαστικά τέλους ζωής για άνθρακα, σογιέλαιο για να διατηρεί το καουτσούκ εύκαμπτο στις μεταβαλλόμενες θερμοκρασίες, πυρίτιο από απορρίμματα φλοιού ρυζιού για βελτίωση της πρόσφυσης και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ανακυκλωμένο πολυεστέρα και κορδόνια χάλυβα για ενισχυμένη δομή, και ανανεώσιμη ρητίνη πεύκου για πρόσφυση.
Η Goodyear ορίζει ένα αειφόρο υλικό ως «ένα βιολογικό/ανανεώσιμο, ανακυκλωμένο υλικό ή ένα υλικό που μπορεί να παραχθεί χρησιμοποιώντας ή συμβάλλοντας σε άλλες βιώσιμες πρακτικές για τη διατήρηση των πόρων ή/και τη μείωση των εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των υλικών εξισορρόπησης μάζας».
Η εταιρεία χρησιμοποιεί ήδη κάποια βιώσιμα υλικά σε ορισμένα από τα ελαστικά της, με το σογιέλαιο να εμφανίζεται σε οκτώ από τις σειρές προϊόντων της.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.