Αυτόνομα οχήματα: H Γερμανία μελετά κανόνες ηθικής οδήγησης

Κανόνες ηθικής συμπεριφοράς για τα αυτόνομα οχήματα μελετά η Γερμανία δεδομένου ότι η τεχνολογία εξελίσσεται και θα πρέπει να υπάρχει μια κοινή κατεύθυνση.

self driving car tesla

Με την εξέλιξη και την ανάπτυξη της αυτονόμης οδήγησης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κανόνες οδηγικής συμπεριφοράς πρέπει να τηρούνται. Η Γερμανία ήδη μελετά μερικούς κανόνες συμπερισφοράς σχετικά με τα αυτόνομα οχήματα, με τους προβληματισμούς να περιλαμβάνουν περιπτώσεις όπως: οι άνθρωποι πριν από τα ζώα και την ιδιοκτησία, δεν υπάρχει διάκριση ως προς το ποιος πρέπει να επιβιώσει, προστασία από κακόβουλο hacking.

Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους πρώτους παγκόσμιους δεοντολογικούς κανόνες που εφαρμόζονται στη Γερμανία σχετικά με τον τρόπο προγραμματισμού των αυτόνομων οχημάτων.

Ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Αλέξανδρος Ντομπίντντ παρουσίασε μια έκθεση σχετικά με την αυτόνομη οδήγηση στο υπουργικό συμβούλιο της Γερμανίας τον περασμένο μήνα. Η έκθεση είναι έργο μιας επιτροπής δεοντολογίας για την αυτόνομη οδήγηση, μιας ομάδας εμπειρογνωμόνων επιστημόνων και νομικών εμπειρογνωμόνων.

Η έκθεση σημειώνει την τεχνολογική πρόοδο που έχει σημειωθεί για την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης ώστε να γίνουν τα οχήματα ασφαλέστερα και να μειωθούν τα ατυχήματα, αλλά προσθέτει:»Ωστόσο, σε τεχνολογικό επίπεδο, σήμερα δεν θα είναι δυνατόν να προληφθούν τα ατυχήματα πλήρως. Αυτό καθιστά απαραίτητο να λαμβάνονται αποφάσεις κατά τον προγραμματισμό του λογισμικού των συστημάτων πλήρους αυτόνομης οδήγησης».

self driving car

Η έκθεση απαριθμεί 20 κατευθυντήριες γραμμές για την αυτοκινητοβιομηχανία που πρέπει να εξεταστούν κατά την ανάπτυξη αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης. Ο υπουργός λέει ότι το υπουργικό συμβούλιο υιοθέτησε τις κατευθυντήριες γραμμές, καθιστώντας την πρώτη κυβέρνηση στον κόσμο να το πράξει.

Η έκθεση επιτρέπει στους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων να διατηρήσουν το τεχνολογικό τους προβάδισμα, θέτοντας ένα ισχυρό παράδειγμα για τον υπόλοιπο κόσμο να ακολουθήσει. Ποιες είναι ορισμένες από τις καταστάσεις που εξετάζει η έκθεση;
Εάν δεν μπορεί να αποφευχθεί ένα ατύχημα, η έκθεση αναφέρει ότι η ασφάλεια των ανθρώπων πρέπει να υπερισχύει των ζώων και της περιουσίας. Το λογισμικό πρέπει να προσπαθήσει να αποφύγει μια σύγκρουση εντελώς, αλλά αν αυτό δεν είναι δυνατό, θα πρέπει να λάβει τη δράση που κάνει το λιγότερο να βλάψει τους ανθρώπους.

Η έκθεση αναγνωρίζει επίσης ότι ορισμένες αποφάσεις θα μπορούσαν να είναι υπερβολικά ηθικά ασαφείς για την επίλυση του λογισμικού.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, η τελική απόφαση και η ευθύνη, τουλάχιστον για τώρα, πρέπει να είναι ανθρώπινη, καθώς ο έλεγχος μεταφέρεται γρήγορα σε αυτούς. Αν αποτύχουν να ενεργήσουν, το όχημα απλά προσπαθεί να σταματήσει.

Το μόνο σίγουρο σε αυτούς τους κανόνες περί αυτόνομης οδήγησης είναι ότι δύσκολα θα υπάρξει ενιαίο νομικό πλαίσιο και εκτιμούμε ότι οι νομικοί θα έχουν πολύ δουλειά στον συγκεκριμένο τομέα μέχρι να βρεθεί μία αποδεχτή λύση από όλους.

Πηγή