Υπάρχουν κάποιες βασικές αρχές όταν οδηγούμε που θα πρέπει να τηρούμε με ευλάβεια, όπως φυσικά και τον Κ.Ο.Κ. Για παράδειγμα δεν θα πρέπει ποτέ μα ποτέ να πιάνουμε τιμόνι στα χέρια μας όταν έχουμε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, όταν είμαστε εκνευρισμένοι ή βρισκόμαστε υπό έντονη συναισθηματική φόρτιση.
Στο εγγύς μέλλον ωστόσο τα ίδια τα αυτοκίνητα θα έχουν τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονται την κατάσταση του οδηγού και όταν χρειαστεί να παρεμβαίνουν παίρνοντας τον έλεγχο.
Πως θα γίνεται αυτό; H εταιρεία τεχνολογίας Affectiva έχει εξελίξει ένα προηγμένο λογισμικό αναγνώρισης προσώπου το οποίο μελλοντικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί από πολλά αυτοκίνητα.
Μιλώντας πρόσφατα στο CNET, ο product manager της εταιρείας, Abdelrahman Mahmoud, τόνισε πως τα οχήματα που θα παρακολουθούν τα συναισθήματα των οδηγών θα μπορούν να επεμβαίνουν είτε για να τους ηρεμήσουν σε περίπτωση που έχουν χάσει την ψυχραιμία τους, είτε για να τους ειδοποιήσουν στην περίπτωση που είναι αφηρημένοι.
To σύστημα που έχει εξελίξει η Affectiva χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα smartphone η οποία είναι ικανή να αναγνωρίσει 33 διαφορετικές αντιδράσεις του προσώπου. Ο επεξεργαστής του συστήματος μπορεί να υπολογίσει μέσα από 5 εκατομμύρια εκφράσεις προσώπου και να αποφασίσει αναλόγως την έκφραση του εκάστοτε οδηγού. Μπορεί επίσης να αναγνωρίσει επτά διαφορετικά συναισθήματα, μεταξύ αυτών την έκπληξη, την χαρά και το φόβο.
Αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση ενός αυτόνομου οχήματος η παρεμβάσεις που μπορεί να γίνουν με βάση το σύστημα αναγνώρισης προσώπου της Affectiva είναι πολλές και άκρως εντυπωσιακές. Από το πάρει το όχημα τον πλήρη έλεγχο σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μέχρι να αλλάξει από μόνο του τον τρόπο οδήγησης σε περίπτωση που οι αισθητήρες του συστήματος διαπιστώσουν ότι κάποιος επιβάτης του οχήματος φοβάται.
Η εταιρεία συνεργάζεται ήδη με αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ιαπωνία και τη Γερμανία ώστε η τεχνολογία να περάσει σύντομα στο δρόμο, ενώ μέσα στο 2018 αναμένεται να έχει έτοιμο πρωτότυπο για δοκιμές. Πάντως η Affectiva δεν είναι η μόνη που εξελίσσει τέτοια τεχνολογία καθώς στο χορό έχει μπει και η Ford.