Close

Η Ευρώπη θέλει να απαγορεύσει τα ανθρακονήματα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν ανθρακονήματα ως τρόπο για να διατηρούν τα οχήματά τους ελαφριά, αλλά ισχυρά.

Οι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων και EV αγαπούν ιδιαίτερα το ελαφρύ υλικό για την ανθεκτικότητά του και την εξοικονόμηση βάρους. Ωστόσο, οι ίνες άνθρακα θα μπορούσαν να θεωρηθούν «επικίνδυνο υλικό» σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, θέτοντας σε κίνδυνο δεκάδες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μια τροπολογία που εκπονήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποσκοπεί στην προσθήκη ανθρακονημάτων στον κατάλογο επικίνδυνων υλικών της ΕΕ. Αυτό περιλαμβάνει επί του παρόντος μόλυβδο, κάδμιο, υδράργυρο και εξασθενές χρώμιο – υλικά που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται με φειδώ στην κατασκευή αυτοκινήτων και αεροσκαφών.

Γιατί η ΕΕ πιστεύει ότι οι ίνες άνθρακα είναι επικίνδυνες

Η τροπολογία προστέθηκε υπό αναθεώρηση στην Οδηγία της ΕΕ για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους—το κυβερνητικό σκέλος που είναι άμεσα υπεύθυνο για την ανακύκλωση απορριπτόμενων οχημάτων. Η ΕΕ πιστεύει ότι τα νήματα από άνθρακα θα μπορούσαν να μεταφερθούν στον αέρα και να είναι επιβλαβή εάν έρθουν σε επαφή με το ανθρώπινο δέρμα. Αυτή είναι η πρώτη φορά στον κόσμο που μια κυβερνητική οντότητα θεωρεί τις ίνες άνθρακα επικίνδυνο υλικό.

Εάν το Κοινοβούλιο εγκρίνει επίσημα την τροπολογία, θα τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη από το 2029. Οι εταιρείες θα πρέπει σταδιακά να περιορίσουν τη χρήση ινών άνθρακα στην κατασκευή τους. Μόνο η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει έως και το 20 τοις εκατό της συνολικής χρήσης ανθρακονημάτων παγκοσμίως.

Η αντίδραση της αγοράς και πώς θα επηρεαστούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Τα αποθέματα των κατασκευαστών ανθρακονημάτων της Ιαπωνίας μειώθηκαν απότομα μετά την ανακοίνωση της ΕΕ, σύμφωνα με τη Nikkei Asia. Οι ασιατικές μάρκες θα πληγούν περισσότερο από την απαγόρευση των ανθρακονημάτων, με τις Teijin, Toray Industries και Mitsubishi Chemical να αντιπροσωπεύουν το 54% της συνολικής αγοράς παραγωγής ανθρακονημάτων παγκοσμίως. Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει τη συντριπτική πλειονότητα όλων των άλλων παραγωγών ανθρακονημάτων.

Οι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων και supercar αναμφίβολα θα πληγούν περισσότερο από την προτεινόμενη απαγόρευση, αλλά ορισμένοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα ζοριστούν επίσης. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BMW, η Hyundai, η Lucid και η Tesla χρησιμοποιούν όλοι εκτενώς ανθρακονήματα στην κατασκευή τους.

Ωστόσο, τα ανθρακονήματα ήταν μια βιομηχανία 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024, πράγμα που σημαίνει ότι η τροπολογία θα αντιμετωπίσει έντονη αντίθεση από τους τομείς των αεροσκαφών και της αυτοκινητοβιομηχανίας προτού γίνει νόμος.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top