Το Extreme E είναι ένα νέο ηλεκτρικό off-road πρωτάθλημα, όπου θα συμμετάσχουν SUV και αρκετοί παγκόσμιοι πρωταθλητές.
Το 2014 είδαμε για πρώτη φορά στην ιστορία των μηχανοκίνητων σπορ να διεξάγεται ένα πρωτάθλημα με ηλεκτρικά μονοθέσια, τη Formula E, που αποτέλεσε ουσιαστικά την ηλεκτρική μορφή της Formula 1.
Με δεδομένο ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης, αυτό έχει απήχηση και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Έτσι, προέκυψε το Extreme E, ένα ηλεκτρικό off-road πρωτάθλημα, το οποίο θα αποτελέσει ουσιαστικά την ηλεκτρική έκδοση του Ράλι Ντακάρ, αλλά μόνο με τη συμμετοχή ηλεκτρικών SUV.
Το αφεντικό της Formula E πίσω από το Extreme E
Η ιστορία του Extreme E ξεκινάει πριν από τρία χρόνια, το 2018, όταν το αφεντικό της Formula E, Αλεχάντρο Αγκάγκ, και ο πρώην οδηγός αγώνων, Ζιλ ντε Φεράν, ο οποίος έχει τρέξει και στα IndyCar, άρχισαν να το τρέχουν σαν πρότζεκτ.
Πήρε σάρκα και οστά τον Ιανουάριο του 2019, όταν παρουσιάστηκε σε event στο Λονδίνο και τον ερχόμενο Απρίλιο (3-4/4) θα γίνει ο πρώτος αγώνας.
Ταυτόχρονα, ανακοινώθηκαν η Continental ως επίσημος προμηθευτής ελαστικών και η βραζιλιάνικη CBMM ως πάροχος του χημικού στοιχείου νιόβιου, το οποίο χρησιμοποιείται για την παραγωγή των οχημάτων.
10 ομάδες, 20 οδηγοί, 4 παγκόσμιοι πρωταθλητές
Όσον αφορά τις ομάδες, που θα λάβουν μέρος στο Extreme E, αυτές θα είναι 10 στον αριθμό, με την καθεμία να έχει από 2 οδηγούς, ώστε να είναι σύνολο 20. Ανάμεσα σε αυτούς θα βρεθούν 4 παγκόσμιοι πρωταθλητές σε κορυφαία μηχανοκίνητα σπορ.
Πρώτος όλων είναι ο Τζένσον Μπάτον, ο οποίος κατέκτησε τον τίτλο στη Formula 1 το 2009. Μάλιστα, δε θα συμμετέχει μόνο ως οδηγός, αλλά με τη δική του ιδιωτική ομάδα. Τη δική του ομάδα θα έχει και ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής της F1, Λιούις Χάμιλτον, με την ονομασία Team X44, με τα χρώματα της οποίας θα τρέχει ένας θρύλος του WRC, ο Σεμπαστιάν Λεμπ, που έχει κατακτήσει 9 πρωταθλήματα.
Το ίδιο ισχύει και για τον άλλοτε teammate του στη Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ, που έβαλε προσωρινό φρένο στην κυριαρχία του Χάμιλτον το 2016 και θα λάβει μέρος με την Rosberg Xtreme Racing.
Ένας άλλος πρωταθλητής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, που θα δούμε στο Extreme E, είναι ο Κάρλος Σάινθ με 2 τίτλους, ενώ έχει άλλους 4 στο Ράλι Ντακάρ, τη στιγμή που ο γιος του τρέχει στην F1, πλέον με τα χρώματα της Ferrari, και ο ίδιος θα έχει επίσης μερίδιο στην ομάδα Acciona.
Επίσης, παρών θα είναι και ο Ματίας Έκστρομ, παγκόσμιος πρωταθλητής του Rallycross το 2016 και δις πρωταθλητής του DTM (2004, 2007), ενώ έχει περάσει και από το WRC, αλλά χωρίς επιτυχία.
Αξιοσημείωτο αναφοράς, βέβαια, είναι και το γεγονός ότι θα συμμετάσχουν αρκετές γυναίκες οδηγοί, 8 στον αριθμό μέχρι τώρα, αφού δεν έχουν ανακοινώσει όλες οι ομάδες το οδηγικό τους δίδυμο, ώστε να μένουν κενές τρεις θέσεις.
Το lineup και το ρόστερ των ομάδων
Abt Cupra XE
Ματίας Έκστρομ
Κλόντια Χέρτγκεν
Acciona Sainz XE Team
Κάρλος Σάινθ
Λάια Σανθ
Andretti United Extreme E
Τίμι Χάνσεν
Κέιτι Μάνινγκς
Chip Ganassi Racing
Σάρα Πράις
Κάιλ ΛεΝτούκ
Hispano-Suiza Xite Energy Team
Όλιβερ Μπένετ
Κριστίν Τζιαμπάολι Ζόνκα
JBXE
Τζένσον Μπάτον
Δεν έχει ανακοινωθεί
Rosberg Xtreme Racing
Γιόχαν Κριστόφερσον
Μόλι Τέιλορ
Techeetah
Δεν έχουν ανακοινωθεί οδηγοί
Veloce Racing
Στεφάν Σαραζάν
Τζέιμι Τσάντουικ
Team X44
Σεμπαστιάν Λεμπ
Κριστίνα Γκουτιέρεζ
Το αγωνιστικό πρόγραμμα και το φορμάτ
Όπως προαναφέραμε, η πρεμιέρα της πρώτης χρονιάς του Extreme E θα γίνει το διήμερο 3 και 4 Απριλίου στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας. Θα ακολουθήσουν ειδικές διαδρομές στη Σενεγάλη, στη Γροιλανδία, στον Αμαζόνιο, με το πέσιμο της καρό σημαίας να γίνεται στην Αργεντινή το διήμερο 11-12 Δεκεμβρίου.
Το φορμάτ των xPrix, όπως θα αποκαλείται όλο το διήμερο του αγώνα, θα έχει ως εξής: δύο προκριματικοί γύροι, με δύο αγώνες ο καθένας, το Σάββατο και οι ημιτελικοί (δύο αγώνες) με τον τελικό (ένας αγώνας) θα διεξάγονται την Κυριακή.
Αναλυτικά το καλεντάρι του 2021
xPrix Χώρα Τοποθεσία Ημ/νία
Desert Σαουδική Αραβία Σαράαν, Αλ-Ουλά 3-4 Απριλίου
Ocean Σενεγάλη Λακ Ρόουζ 29-30 Μαΐου
Arctic Γροιλανδία Κανγερλουσουάκ, Ράσελ Γκλάσιερ 28-29 Αυγούστου
Amazon Βραζιλία Σανταρέμ, Παρά 23-24 Οκτωβρίου
Glacier Αργεντινή Ουσουάια, Τιέρα ντελ Φουέγκο 11-12 Δεκεμβρίου
Το Spark Odyssey 21
Για το τέλος αφήσαμε το όχημα, πάνω στο οποίο θα βασίζονται τα αγωνιστικά των ομάδων του ηλεκτρικού πρωταθλήματος Extreme E. Ο λόγος για το ηλεκτρικό SUV, Spark Odyssey 21, το οποίο έχει κατασκευαστεί από τη Spark Racing Technologies, την κατασκευάστρια των μονοθεσίων της Formula E, με την μπαταρία να εξοπλίζεται από τη Williams Advanced Engineering.
Ζυγίζει 1650 κιλά, έχει ισχύ 540 ίππους και επιταχύνει από στάση σε 96 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα. Αποκαλύφθηκε τον Ιούλιο του 2019 στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Γκούντγουντ (Goodwood Festival of Speed), ενώ το είδαμε στη δράση στο Ράλι Ντακάρ της Σαουδικής Αραβίας τον Ιανουάριο του 2020.
Ο Γκερλέν Σισερί το οδήγησε στο shakedown, με τον αστέρα του ντριφτ και του Gymkhana, Κεν Μπλοκ, να μπαίνει στο τιμόνι για τον αγώνα, όπου συμμετείχε στην τελευταία ειδική, τερματίζοντας τρίτος στην κατηγορία των αυτοκινήτων.
Το πλαίσιό του ενισχύεται από σωληνοειδές κράμα χάλυβα με νιόβιο, καθώς και με ειδική δομή σε περίπτωση ατυχημάτων. Τέλος, να σημειωθεί ότι δύο ομάδες σύναψαν συνεργασία με εργοστασιακές εταιρείες. Η Abt με την Cupra και η Chip Ganassi Racing με την General Motors, από την οποία θα χρησιμοποιήσει το GMC Hummer EV, το οποίο θα βασίζεται στο Odyssey 21.
Στην Ελλάδα το νεοσύστατο ηλεκτρικό πρωτάθλημα θα έχει τηλεοπτική κάλυψη από την Cosmote TV.
Μάθετε περισσότερα για το Extreme E στην επίσημη ιστοσελίδα του.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed.