Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα δοκιμάσει το δίκτυο 5G σε κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους

Η αυτοκινητοβιομηχανία διανύει μια μεταβατική περίοδο. Τα διασυνδεδεμένα, ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον των κορυφαίων κατασκευαστών παγκοσμίως, με τα κέντρα Έρευνας & Ανάπτυξης τους να ξοδεύουν υπέρογκα ποσά σε σχετικά projects.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκει πολλά υποσχόμενες τις προαναφερθείσες τεχνολογίες. Για αυτό τον λόγο, αφιερώνει κονδύλια με σκοπό την ανάπτυξη αυτόνομων συστημάτων, ηλεκτρικών κινητήρων και δικτύων νέας γενιάς. Μάλιστα, πριν λίγο ανακοινώθηκαν τρία projects που θα δοκιμάσουν το δίκτυο 5G σε μεγάλους συνοριακούς αυτοκινητοδρόμους της Γηραιάς Ηπείρου! Τα 5G-Croco, 5G-Carmen και 5G-Mobix είναι προγράμματα που θα δοκιμάσουν την νέα 5G τεχνολογία στους αυτοκινητοδρόμους που συνδέουν αρκετές χώρες, όπως είναι οι Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Λουξεμβούργο, Πορτογαλία, Ισπανία, Τουρκία, Ελλάδα (!!) κλπ. Εν ολίγοις, τα τρία projects θα καλύψουν ένα μεγάλο κομμάτι της Γηραιάς Ηπείρου, μα τα αποτελέσματα να είναι σίγουρα αντιπροσωπευτικά.

Κύριος στόχος της δοκιμής (και μελλοντικής εγκατάστασης) δικτύων 5G σε κεντρικούς Ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους είναι η ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων και η αισθητή βελτίωση της ασφάλειας. Μέσω των δικτύων, τα έξυπνα διασυνδεδεμένα οχήματα θα επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο και θα είναι σε θέση να προχωρήσουν στις κατάλληλες ειδοποιήσεις προς τον οδηγό (ή προς τον εγκέφαλο ενός αυτόνομου μοντέλου). Άλλωστε, ένας εκ των αρχικών σκοπών της ανάπτυξης του δικτύου 5G ήταν η επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτων νέας γενιάς και η βελτίωση της ασφαλείας στους δρόμους, δηλαδή αυτό ακριβώς που επιχειρεί να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το συνολικό ποσό που θα δαπανηθεί για την ανάπτυξη των τριών projects είναι 62.8 εκατομμύρια ευρώ, αρκετά λογικό αν αντιληφθεί κανεις το μέγεθος τους ως Ευρωπαϊκά προγράμματα. Αναμένουμε τα πρώτα αποτελέσματα σε μερικούς μήνες και ελπίζουμε πως ο στόχος, δηλαδή η μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους, θα επιτευχθεί!

Πηγή