Η Xpeng διαθέτει ήδη το X9, ένα ηλεκτρικό βαν με σχεδίαση “διαστημικής εποχής”, στην κινεζική αγορά εδώ και σχεδόν δύο χρόνια.
Προς το παρόν, στην Ευρώπη πωλούνται μόνο τα G6, P7 και G9, ωστόσο αυτό φαίνεται πως ίσως αλλάξει σύντομα. Το Electrive εντόπισε ένα καμουφλαρισμένο X9 να φορτίζει σε σταθμό ταχείας φόρτισης στη Δανία.
Παρότι η ειδική μεμβράνη καμουφλάζ κρύβει μέρος του σχεδιασμού, το σχήμα του αμαξώματος αποκαλύπτει ξεκάθαρα ότι πρόκειται για ένα Xpeng X9 — μοντέλο που μέχρι στιγμής διατίθεται αποκλειστικά στην Κίνα. Ένα ίδιο όχημα είχε παρουσιαστεί και στη Διεθνή Έκθεση Κινητικότητας (IAA Mobility) τον Σεπτέμβριο, χωρίς ωστόσο να ανακοινωθεί διάθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το X9, μήκους 5,29 μέτρων, μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά επιβάτες, ενώ το μεταξόνιό του των 3,16 μέτρων υπόσχεται πλούσιους χώρους στο εσωτερικό. Στην Κίνα, τέτοιου είδους πολυτελή βαν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή ως VIP οχήματα, πολυτελή ταξί ή κινητά γραφεία. Αντίστοιχα, η Volvo διαθέτει ένα παρόμοιο ηλεκτρικό βαν μόνο για την κινεζική αγορά, ενώ η Mercedes-Benz ετοιμάζει τα VLE και VLS, διαδόχους της σειράς EQV, με προοπτική διάθεσης και στην Ευρώπη.
Όσον αφορά την Xpeng, τα σχέδιά της δεν είναι ακόμη ξεκάθαρα. Η εμφάνιση ενός μόνο πρωτοτύπου μπορεί να σημαίνει πολλά — από τεχνικές δοκιμές έως αξιολόγηση ενός ευρωπαϊκού πρωτοτύπου. Παρ’ όλα αυτά, το γεγονός ότι το όχημα εντοπίστηκε να φορτίζει σε σταθμό CCS χωρίς προσαρμογέα, ενισχύει τις υποψίες πως η εταιρεία εξετάζει σοβαρά την είσοδο του X9 στην ευρωπαϊκή αγορά.
Εκπρόσωπος της Xpeng Γερμανίας δήλωσε στο Electrive ότι «το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης στο Μόναχο διαθέτει αυτή τη στιγμή οχήματα για δοκιμές, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως θα υπάρξει επίσημο λανσάρισμα στην Ευρώπη». Όπως τόνισε, «αν και όταν αποφασιστεί κάτι τέτοιο, θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση».
Στην Κίνα, το X9 παρουσιάστηκε στα τέλη του 2023 σε δύο εκδόσεις:
Μπροστινή κίνηση με κινητήρα 235 kW και μπαταρία LFP 84,5 kWh της Eve Energy.
Τετρακίνηση, με πρόσθετο κινητήρα 135 kW στον πίσω άξονα και μπαταρία NMC 101,5 kWh της CALB.
Τα τεχνικά αυτά χαρακτηριστικά, ωστόσο, ίσως έχουν ήδη ανανεωθεί — η Xpeng έχει πραγματοποιήσει σημαντικές βελτιώσεις και στα SUV G6 και G9, τα οποία κυκλοφόρησαν πρόσφατα στην Ευρώπη, εξοπλίζοντάς τα με ταχύτερη φόρτιση έως 525 kW και νέες μπαταρίες.
Το αν το εντυπωσιακό X9 θα αποτελέσει το επόμενο βήμα της Xpeng στην Ευρώπη, μένει να φανεί. Οι τελευταίες ενδείξεις πάντως δείχνουν πως το ενδεχόμενο είναι πιο ρεαλιστικό από ποτέ.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.