Την επιστροφή του προγράμματος κοινόχρηστων ηλεκτρικών σκούτερ επέτρεψαν οι Santa Monica και San Francisco όμως μόνο σε σκούτερ ορισμένων εταιρειών.
Οι δύο πόλεις μπήκαν στο επίκεντρο της κριτικής όταν αποφάσισαν να απαγορεύσουν τα προγράμματα διαμοιρασμού ηλεκτρικών σκούτερ. Όμως εν τέλει αποφάσισαν να δώσουν μερικές άδειες σε εταιρείες προκειμένου να επιστρέψουν τα προγράμματα.
Τα πράγματα όμως δεν πήγαν για όλες τις εταιρείες κατ’ ευχή και οι εγκεκριμένες άδειες προκάλεσαν εκπλήξεις και αναταραχές. Στη Santa Monica, άδειες αρχικά έλαβαν μόνο τα ηλεκτρικά σκούτερ των Uber και Lyft. Αυτό αποτέλεσε έκπληξη, καθώς στη Santa Monica υπάρχει μεταξύ άλλων και η Bird, μια εταιρεία με αξία που εκτιμάται στο 1 δισ. δολ. και η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικών σκούτερ.
Η απόφαση των πόλεων να αφήσουν εκτός την Bird και άλλες εταιρείες όπως οι Lime και Spin βασίστηκε στις επιδόσεις τους καθώς και στη δυνατότητά τους να συμμορφωθούν με τους τοπικούς νόμους και κανονισμούς.
Οι Bird, Lime και Spin φαίνεται ότι όταν ξεκίνησαν τις λειτουργίες τους αγνοούσαν τη νομοθεσία, αναγκάζοντας τις πόλεις να ψάχνουν τρόπο να περιορίσουν ή να θέσουν υπό έλεγχο χιλιάδες ηλεκτρικά σκούτερ που κυκλοφορούσαν ανενόχλητα στον δρόμο και στα πεζοδρόμια, δημιουργώντας κομφούζιο, ενώ κάποιοι απλά τα παρατούσαν σε κάποιο πεζοδρόμιο.
Η Bird όμως συχνά δήλωνε ότι συνεργαζόταν με τις πόλεις πριν λανσάρει τις υπηρεσίες της αλλά οι πόλεις αρνιόντουσαν τους ισχυρισμούς της επιμένοντας ότι η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της χωρίς να υπάρχει καθόλου συντονισμός.
Όπως και να έχει, εν τέλει η Bird και η Lime τα κατάφεραν και ύστερα από διαμαρτυρίες τους δόθηκε η άδεια στη Santa Monica, αλλά το San Francisco φαίνεται να μην υποκύπτει. Αντίθετα, αντί να δώσει και στις Uber και Lyft άδεια, έδωσε μόνο σε δύο μικρότερες εταιρείες τις Scoot και Skip.
Πλέον οι δύο εταιρείες έχουν άδεια για τη λειτουργία 625 σκούτερ στην πόλη με το ενδεχόμενο διπλασιασμού των αριθμών σκούτερ κατόπιν έγκρισης της πόλης.