Close

Είναι επικίνδυνη η φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπό βροχή;

Electric Car charge rain

siegen, North Rhine-Westphalia/germany - 14 12 19: audi e-tron car loading on a rainy day near siegen germany

Είναι επικίνδυνη η φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπό βροχή; Μπορεί να μπει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε πλυντήριο αυτοκινήτων; Δεν είναι αστείο, είναι υπαρκτές απορίες!

Τώρα που ήρθε ο μεσογειακός κυκλώνας «Ιανός» είναι μια καλή ευκαιρία να λύσουμε κάποιες απορίες που υπάρχουν σε όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την ηλεκτροκίνηση ή δεν έχουν βασική γνώση της τεχνολογίας των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (BEV & PHEV). Απορίες που θα πρέπει να απαντηθούν ώστε να μην υπάρχουν λανθασμένες εντυπώσεις.

Για παράδειγμα, είναι επικίνδυνη η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου (BEV) ή plug-in υβριδικού (PHEV) υπό βροχή;

Όχι, δεν είναι. Προφανώς και μπορείς να φορτίσεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο στη βροχή χωρίς να υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας ή πρόκλησης βλάβης στο όχημα. Τόσο το αυτοκίνητο όσο και ο φορτιστής του διαθέτουν πολλαπλά επίπεδα προστασίας γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Για παράδειγμα το ρεύμα δεν τροφοδοτείται μέχρι το βύσμα να συνδεθεί/κουμπώσει με ασφάλεια στην πρίζα και αυτοκίνητο και φορτιστής σιγουρευτούν ότι όλα είναι εντάξει.

Tips

– Πριν κάνεις οτιδήποτε μελέτησε προσεκτικά το manual του κατασκευαστή και ακολούθησε τις οδηγίες.

– Οι σταθμοί φόρτισης και ο εξοπλισμός τους διαθέτουν μόνωση και είναι αδιάβροχα. Το αυτό ισχύει και για τον εξοπλισμό (καλώδια, βύσμα) του αυτοκινήτου. Ωστόσο θα πρέπει πάντα πριν τη διαδικασία φόρτισης να ελέγχεις τον εξοπλισμό για τυχόν φθορές.

– Όταν η φόρτιση γίνεται στο σπίτι, σε συμβατική πρίζα, χρειάζεται προσοχή. Η εγκατάσταση θα πρέπει να ελεγχθεί από ηλεκτρολόγο που θα διασφαλίσει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Φρόντισε ώστε τα καλώδια να μην κάνουν γωνίες και να είναι τοποθετημένα σε ασφαλές σημείο. Συστήνεται ο ρευματολήπτης του οχήματος να μην τοποθετείται σε μπαλαντέζα, αλλά απ’ ευθείας στην πρίζα. Σε περίπτωση που η πρίζα είναι εκτεθειμένη στη βροχή και δεν διαθέτει κάποιο προστατευτικό κάλυμμα, καλό θα είναι να αποφύγεις την φόρτιση.

Μπορώ να το οδηγήσω στη βροχή;

Φυσικά και μπορείς να οδηγήσεις το ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως οδηγείς ένα συμβατικό (με κινητήρα ICE), είτε υπό βροχή είτε υπό χιονόπτωση χωρίς να διατρέχεις κίνδυνο να πάθεις ηλεκτροπληξία.

Πριν βγει στην παραγωγή ένα μοντέλο, περνάει από ενδελεχείς ελέγχους και εξοντωτικές δοκιμές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να διασφαλιστεί ότι είναι πλήρως λειτουργικό και προπάντων ασφαλές.

Μπαίνει το ηλεκτρικό σε πλυντήριο αυτοκινήτων;

Κι αν ακούγονται αστείες οι παραπάνω απορίες, σκεφτείτε ότι προ διετίας, σε έρευνα που διενήργησε η Go Ultra Low στη Μεγάλη Βρετανία σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, αποδείχθηκε πως πολλοί βρετανοί βρίσκονταν σε σύγχυση σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Go Ultra Low είναι μια εκστρατεία που συγχρηματοδοτείται από το κράτος και οχτώ αυτοκινητοβιομηχανίες (Audi, BMW, Kia, Hyundai, Nissan, Renault, Toyota and Volkswagen) και συνεργάζεται με τον σύνδεσμο κατασκευαστών και εισαγωγέων με στόχο την ενημέρωση οδηγών και εταιρειών για τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης και κατ’ επέκταση την αύξηση των πωλήσεων αυτού του είδους των οχημάτων.

Τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας χαρακτηρίστηκαν «σοκαριστικά» από τον οργανισμό και όχι άδικα, καθώς το 42% των ερωτηθέντων δεν γνώριζε να απαντήσει με σιγουριά αν μπορεί ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μπει σε πλυντήριο αυτοκινήτων!

«Η έρευνα δείχνει πως υπάρχει μεγάλη σύγχυση και παρεξήγηση στο βρετανικό κοινό σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», ανέφερε τότε σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας η επικεφαλής της καμπάνιας, Poppy Welch.

Σε μεγάλη έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα ο γερμανικός ADAC κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εξίσου ασφαλή με τα συμβατικά και σε αρκετές περιπτώσεις ασφαλέστερα.

Απαντώντας στην ερώτηση για το αν υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας σε περίπτωση βλάβης ή έκθεσης στη βροχή, ο ADAC αποφάνθηκε πως:

«Δεν υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας, γιατί το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου είναι ανεξάρτητο και πλήρως προστατευμένο».

Πηγή 1, 2

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top