Electric Cars

Η Ελλάδα αναζητά τρόπους για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης

Η χώρα μας αναζητά τρόπους για να ενισχύσει τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μιας και έχει καθυστερήσει σε σχέση με άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Ελλάδα θέλει να βάλει μπροστά τις μηχανές της ηλεκτροκίνησης καθώς είναι ουραγός στον τομέα αυτόν σε σύγκριση με άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ότι οι χώρες αυτές ψάχνουν πως να διευρύνουν τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τη στιγμή που στη χώρα μας αναζητούνται τρόποι διαμόρφωσης ενός δικτύου φόρτισης αυτών των οχημάτων.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, όπου το 2018 πωλήθηκαν 88 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πώληση 250 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το τέλος του 2019, δείχνοντας πως χρειάζονται να ληφθούν μέτρα και να γίνουν υποδομές έτσι ώστε η αγορά αυτή να ενισχυθεί.

Για τους καταναλωτές, η μεγάλη πρόκληση προέρχεται από τη μείωση του κόστους που φέρνει η χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου για μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων με ηλεκτρικό αυτοκίνητο κοστίζει κατά μέσο όρο 1 ευρώ ενέργειας, ενώ με τα συμβατικά αυτοκίνητα που βασίζονται στη βενζίνη, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, το κόστος μπορεί να κυμανθεί από 10 μέχρι και 14 ευρώ.

Σημαντικός ακόμα παράγοντας είναι και το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο απαιτεί χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Στον αντίποδα, αποτρεπτικοί παράγοντες είναι ο χρόνος φόρτισης και η αυτονομία αυτών των οχημάτων αλλά και το υψηλό κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Θετικό είναι το γεγονός πως έχει συγκροτηθεί διυπουργική επιτροπή μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών και Ενέργειας για τη δημιουργία κινήτρων σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, με σκοπό την ανάπτυξη εθνικού σχεδίου για την ανάπτυξή της μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020, καθώς και η δημιουργία προγράμματος με κίνητρα για την προώθηση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Είναι όμως η χώρα μας έτοιμη για να υποδεχθεί την ηλεκτροκίνηση; Σύμφωνα με μελέτη της LeasePlan, η Ελλάδα δεν τα πήγε καλά στο δείκτη συνολικής ετοιμότητας για την ηλεκτροκίνηση το 2019, συγκεντρώνοντας μόλις 10 βαθμούς και καταλαμβάνοντας την προ-τελευταία θέση στο σχετικό πίνακα. Στην κορυφή βρέθηκε η Νορβηγία με 34 βαθμούς, δείχνοντας πως υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει στη χώρα μας για να αναπτυχθεί η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πηγή

Ιάκωβος Μπελώνιας

Πρόσφατα άρθρα

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.