Λύσεις που θα διευκολύνουν τους οδηγούς ηλεκτροκίνητων οχημάτων επεξεργάζονται διάφορες εταιρείες ανά τον κόσμο. Από το πως θα περιοριστεί ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών, μέχρι το πως μπορεί ένα όχημα να φορτίζει τις μπαταρίες του εν κινήσει.
Η ElectRoad, μια start-up από το Ισραήλ, εξασφάλισε πρόσφατα επιχορήγηση ύψους 120.000 δολαρίων ΗΠΑ από το Υπουργείο μεταφορών της χώρας, ώστε να εξελίξει το project πάνω στο οποίο δουλεύει, την ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων που κινούνται στο δρόμο. Από αυτοκίνητα, μέχρι λεωφορεία.
Η επίδειξη που έγινε στους κρατικούς φορείς σε μια μικρή διαδρομή μήκους 25 μέτρων στην έδρα της εταιρείας, στην Caesarea, στέφθηκε με επιτυχία ανάβοντας το πράσινο φως για την οικονομική στήριξη της εταιρείας.
Το πλάνο είναι το 2018 η ElectRoad να εγκαταστήσει σε ένα τμήμα μήκους 800 μέτρων σε λεωφοριολωρίδα του Tel Aviv το σύστημα της το οποίο θα επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα να φορτίζουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει.
Σε περίπτωση που αυτή η διαδρομή ασύρματης φόρτισης αποδειχθεί πετυχημένη, τότε πρόθεση της Κυβέρνησης του Ισραήλ είναι να υιοθετήσει την τεχνολογία και να την εφαρμόσει στο οδικό της δίκτυο αρχής γενομένης από τη διαδρομή 17.7 χιλιομέτρων που συνδέει το διεθνές αεροδρόμιο Ramon με την πόλη Eliat.
«Το Tel Aviv είναι η μεγαλύτερη πόλη του Ισραήλ, σαν τη Νέα Υόρκη σε μικρογραφία. Αν αυτή η τεχνολογία δουλέψει στο Tel Aviv, θα μπορεί να δουλέψει παντού. Νομίζω ότι σε δέκα χρόνια θα δείτε πολλές λύσεις σαν το ElectRoad στις μετακινήσεις μας», σχολίασε εκ των επικεφαλής του υπουργείου μεταφορών της χώρας.
Αυτό που προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστό είναι το κόστος του εγχειρήματος. Το κόστος αποτελεί πολύ σημαντικό κομμάτι καθώς αυτό θα καθορίσει εν πολλοί και την βιωσιμότητά του μελλοντικά.
Να σημειωθεί πως προ ημερών η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Qualcomm δοκίμασε με επιτυχία στις Versailles της Γαλλίας σύστημα ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Το DEVC όπως το ονομάζει η εταιρεία εφαρμόστηκε σε ένα κομμάτι μήκους 100 μέτρων σε δρόμο. Στο εν λόγω τμήμα του δρόμου υπήρχαν ειδικά pads που μπορούσαν να προσφέρουν φόρτιση έως 20 kilowatts με το όχημα να κινείται με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.