Στην Αμερική μέχρι πρότινος ένας από τους βασικούς λόγους για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η επιδότηση ύψους 7500 δολαρίων. Η επιδότηση αυτή όμως σύντομα με την νέα κυβέρνηση μπορεί να σταματήσει να ισχύει, και σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο η αγορά ηλεkτρικών αυτοκινήτων μπορεί να υποφέρει.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με έρευνα στην πολιτεία της Τζώρτζια το 2014 το 17% των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αμερική αφορούσε την συγκεκριμένη πολιτεία. Η Τζώρτζια έδινε επιπλέον επιδότηση πέραν των 7500 δολαρίων της τάξεως των 5000 δολαρίων για κάθε καινούργιο αυτοκίνητο είτε αγορασμένο είτε μισθωμένο μέσω leasing. Όταν η πολιτεία σταμάτησε την επιπλέον τοπική επιδότηση οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έπεσαν δραματικά αpό το 17% στο 2% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αμερική.
Σύμφωνα με την πηγή “The Detroit News” τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να είναι τιμολογιακά ανταγωνιστικά σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Το βασικό κόστος παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αφορά την μπαταρία του. Μία ανάλυση από το Βloomberg New Energy Finance αναφέρει ότι μέχρι το 2026 το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι μικρότερο από αυτό των συμβατικών.
Αυτό που μένει να δούμε είναι να δούμε εαν μοντέλα όπως το Chevrolet Bolt και το Tesla Model 3 θα δώσουν έμφαση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι οποίες δεν θα βασίζονται αποκλειστικά σε κίνητρα επιδότησης της αγοράς τους.