Την έκθεσή της σχετικά με το ατύχημα με το αυτόνομο όχημα της Uber, που κόστισε τη ζωή μιας πεζού δημοσιοποίησε η Εθνική Υπηρεσία Μεταφορών (National Transportation Safety Board – NTSB) των ΗΠΑ.
Η έκθεση περιγράφει με λεπτομέρειες τι ακριβώς συνέβη από τη στιγμή που η Rafaela Vasquez, οδηγός ασφαλείας της Uber επενέβη στο αυτόνομο όχημα μέχρι τη στιγμή του μοιραίου ατυχήματος.
Βασικό σημείο της έκθεσης είναι ότι το αυτόνομο όχημα της Uber είδε την πεζό αλλά αποφάσισε να την αγνοήσει μέχρι που ήταν πολύ αργά.
Αναλυτικότερα:
• Στις 21:15 η Rafaela Vasquez αναχωρεί για να ξεκινήσει μια καθιερωμένη δοκιμή.
• Βρίσκεται στον δεύτερο γύρo της δοκιμής και το όχημά της βρίσκεται για 19 λεπτά σε αυτόνομη κατάσταση και κινείται με ταχύτητα 68 χιλιόμετρα την ώρα.
• Στις 21:58 η Elaine Herzberg ξεκινά να περάσει απέναντι. Έξι δευτερόλεπτα πριν το ατύχημα το radar και το LIDAR ανιχνεύουν ένα αντικείμενο.
• Το λογισμικό του αυτόνομου οχήματος θεωρεί την Herzberg σαν άγνωστο αντικείμενο, εν συνεχεία σαν όχημα και στο τέλος σαν ποδήλατο.
• 1.3 δεύτερα πριν την πρόσκρουση, ο υπολογιστής του οχήματος αποφασίζει ότι πρέπει να ενεργοποιήσει το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αλλά η Uber είχε απενεργοποιήσει το σύστημα του αυτόματου επειγόντος φρεναρίσματος του Volvo για να μειώσει την ασταθή οδηγική συμπεριφορά. Όμως, το σύστημα δεν έχει σχεδιαστεί να ειδοποιεί τον οδηγό ότι χρειάζεται φρενάρισμα.
• Η Vasquez επεμβαίνει και πιάνει το τιμόνι. Απομένει λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο πριν την πρόσκρουση. Το όχημα χτυπά την με ταχύτητα 62,4 χιλιόμετρα την ώρα. Η Vasquez πατά το φρένο σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο μετά την πρόσκρουση.
Η Uber έχει αναφέρει ότι ο οδηγός ασφαλείας θα πρέπει πάντα να έχει την επίβλεψη του οχήματος. Η Vasquez από την πλευρά της αναφέρει ότι επέβλεπε το όχημα από ένα ipad που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα του οχήματος κι ότι δεν χρησιμοποίησε κανένα κινητό της (επαγγελματικό ή προσωπικό) πριν το ατύχημα.
Αξιοσημείωτο είναι όμως ότι η έκθεση αναφέρει ότι η Herzberg περνούσε εκτός της διάβασης πεζών, φορώντας σκούρα, από ένα σημείο όχι φωτισμένο, ενώ οι τοξικολογικές εξετάσεις έδειξαν ποσότητα μεθαμφεταμίνης και μαριχουάνας στο αίμα της. Επιπλέον, υπήρχε σήμανση οι πεζοί να μην περνούν από εκεί.
Πάντως γενικά πεζοί διασχίζουν το σημείο. Επιπλέον, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η Herzberg παρόλο που είδε ένα όχημα να έρχεται αποφάσισε να διασχίσει τον δρόμο.
Η Uber διέκοψε τις δοκιμές αυτόνομης οδήγησης μετά το ατύχημα και ανέμενε τα αποτελέσματα της έκθεσης της NTSB για να ξεκινήσει πάλι. Το πρόγραμμα που θα ξεκινήσει πάλι αναμένεται να είναι πιο περιορισμένο, όσον αφορά στη γεωγραφική κάλυψη και ενδεχομένως να είναι και πιο προσεκτικό.
Οι εταιρείες που αναπτύσσουν αυτόνομα οχήματα συχνά αναφέρονται στα απροσδόκητα σενάρια που συναντώνται κατά την…
Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…
Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…
Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…
H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…
Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…
Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.
View Comments