Close

Η έκθεση της NTSB βρίσκει ότι το αυτόνομο όχημα της Uber άργησε να φρενάρει

Την έκθεσή της σχετικά με το ατύχημα με το αυτόνομο όχημα της Uber, που κόστισε τη ζωή μιας πεζού δημοσιοποίησε η Εθνική Υπηρεσία Μεταφορών (National Transportation Safety Board – NTSB) των ΗΠΑ.

Η έκθεση περιγράφει με λεπτομέρειες τι ακριβώς συνέβη από τη στιγμή που η Rafaela Vasquez, οδηγός ασφαλείας της Uber επενέβη στο αυτόνομο όχημα μέχρι τη στιγμή του μοιραίου ατυχήματος.

ntsb

Βασικό σημείο της έκθεσης είναι ότι το αυτόνομο όχημα της Uber είδε την πεζό αλλά αποφάσισε να την αγνοήσει μέχρι που ήταν πολύ αργά.

Αναλυτικότερα:
• Στις 21:15 η Rafaela Vasquez αναχωρεί για να ξεκινήσει μια καθιερωμένη δοκιμή.
• Βρίσκεται στον δεύτερο γύρo της δοκιμής και το όχημά της βρίσκεται για 19 λεπτά σε αυτόνομη κατάσταση και κινείται με ταχύτητα 68 χιλιόμετρα την ώρα.
• Στις 21:58 η Elaine Herzberg ξεκινά να περάσει απέναντι. Έξι δευτερόλεπτα πριν το ατύχημα το radar και το LIDAR ανιχνεύουν ένα αντικείμενο.
• Το λογισμικό του αυτόνομου οχήματος θεωρεί την Herzberg σαν άγνωστο αντικείμενο, εν συνεχεία σαν όχημα και στο τέλος σαν ποδήλατο.
• 1.3 δεύτερα πριν την πρόσκρουση, ο υπολογιστής του οχήματος αποφασίζει ότι πρέπει να ενεργοποιήσει το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αλλά η Uber είχε απενεργοποιήσει το σύστημα του αυτόματου επειγόντος φρεναρίσματος του Volvo για να μειώσει την ασταθή οδηγική συμπεριφορά. Όμως, το σύστημα δεν έχει σχεδιαστεί να ειδοποιεί τον οδηγό ότι χρειάζεται φρενάρισμα.
• Η Vasquez επεμβαίνει και πιάνει το τιμόνι. Απομένει λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο πριν την πρόσκρουση. Το όχημα χτυπά την με ταχύτητα 62,4 χιλιόμετρα την ώρα. Η Vasquez πατά το φρένο σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο μετά την πρόσκρουση.

Η Uber έχει αναφέρει ότι ο οδηγός ασφαλείας θα πρέπει πάντα να έχει την επίβλεψη του οχήματος. Η Vasquez από την πλευρά της αναφέρει ότι επέβλεπε το όχημα από ένα ipad που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα του οχήματος κι ότι δεν χρησιμοποίησε κανένα κινητό της (επαγγελματικό ή προσωπικό) πριν το ατύχημα.

Αξιοσημείωτο είναι όμως ότι η έκθεση αναφέρει ότι η Herzberg περνούσε εκτός της διάβασης πεζών, φορώντας σκούρα, από ένα σημείο όχι φωτισμένο, ενώ οι τοξικολογικές εξετάσεις έδειξαν ποσότητα μεθαμφεταμίνης και μαριχουάνας στο αίμα της. Επιπλέον, υπήρχε σήμανση οι πεζοί να μην περνούν από εκεί.

Πάντως γενικά πεζοί διασχίζουν το σημείο. Επιπλέον, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η Herzberg παρόλο που είδε ένα όχημα να έρχεται αποφάσισε να διασχίσει τον δρόμο.

Η Uber διέκοψε τις δοκιμές αυτόνομης οδήγησης μετά το ατύχημα και ανέμενε τα αποτελέσματα της έκθεσης της NTSB για να ξεκινήσει πάλι. Το πρόγραμμα που θα ξεκινήσει πάλι αναμένεται να είναι πιο περιορισμένο, όσον αφορά στη γεωγραφική κάλυψη και ενδεχομένως να είναι και πιο προσεκτικό.

Πηγή

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

0 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top