Η Αρχή Δρόμων και Συγκοινωνιών στο Ντουμπάι (RTA), σκοπεύει να ξεκίνησει δοκιμές για τεχνολογία επικοινωνίας μεταξύ οχήματος και υποδομών (vehicle-to-infrastructure) το επόμενο έτος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το 2018, τα σήματα κυκλοφορίας τα οποία είναι ήδη “έξυπνα”, θα μπορούν να επικοινωνούν με τα διασυνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα.
Ήδη πέρυσι έγιναν δοκιμές με το αυτόνομο όχημα EZ10 σε διάφορες περιοχές της πόλης. Να σημειωθεί ότι το Εμιράτο του Ντουμπάι σκοπεύει μέχρι το 2030 το 25% των μέσων μαζικής μεταφοράς να πραγματοποιείται μέσω διασυνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων.
Ο Ahmed Bahrozyan, Διευθύνων Σύμβουλος της RTA δήλωσε σχετικά: “Οι διασυνδεδεμένες υποδομές είναι ένας από τους τομείς που ενδιαφερόμαστε να τεστάρουμε, ως μέρος των δοκιμών που πραγματοποιούμε σχετικά με τα αυτόνομα οχήματα”.
Στα σχέδια των δοκιμών συμπεριλαμβάνεται για παράδειγμα, η επικοινωνία των οχημάτων με τα σήματα κυκλοφορίας. Μία από αυτές τις δοκιμές θα περιλαμβάνει τον συντονισμό της κυκλοφορίας.
Για παράδειγμα, όταν ένα λεωφορείο πλησιάζει σε μια διασταύρωση και έχει ενημερώσει από πιο πριν, το φανάρι θα γίνεται κόκκινο για τα υπόλοιπα οχήματα, ώστε να δίνεται προτεραιότητα στο ρεύμα από το οποίο έρχεται το λεωφορείο. Εν συνεχεία, μόλις το λεωφορείο περάσει τη διασταύρωση, το λεωφορείο θα ξαναγίνεται πράσινο για την υπόλοιπη κυκλοφορία.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον Α. Bahrozyan, ήδη οι σηματοδότες και οι δρόμοι του Εμιράτου είναι συμβατοί με αυτόνομα και διασυνδεδεμένα οχήματα. Ο ίδιος αναφέρει: “Τα αυτόνομα οχήματα ήδη μπορούν να λειτουργήσουν στην πόλη με τα υπάρχοντα συστήματα κυκλοφορίας. Αλλά φανταστείτε μια πόλη όπου τα σήματα κυκλοφορίας είναι συνδεδεμένα και ‘μιλούν’ στα αυτόνομα οχήματα. Σαν πόλη, θα δώσουμε προσοχή σε αυτή την πτυχή και θα κάνουμε τις υποδομές μας εξυπνότερες προκειμένου να ‘μιλάνε’ στα αυτόνομα οχήματα”.