Τα ηλεκτρικά οχήματα μεταμορφώνουν το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά παραμένουν ερωτήματα σχετικά με την απόδοσή τους σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
Μια τέλεια χρονομετρημένη δοκιμή ADAC έκανε ένα Tesla Model Y να ξεπεράσει τους ρυθμούς του, προσομοιώνοντας μια εξαντλητική καλοκαιρινή κυκλοφοριακή συμφόρηση για να προσδιορίσει τον αντίκτυπο του κλιματισμού στην εμβέλειά του.
Σε ένα ελεγχόμενο εργαστηριακό περιβάλλον, η ADAC υπέβαλε ένα Tesla Model Y σε προσομοίωση κυκλοφοριακής συμφόρησης οκτώ ωρών κάτω από καυτές συνθήκες. Η εσωτερική θερμοκρασία ρυθμίστηκε σε άνετο {{20º C}}, ενώ οι εξωτερικές θερμοκρασίες έφθασαν στους {{35º C}}. Οι αισθητήρες παρακολούθησαν σχολαστικά την απόδοση του κλιματισμού, εξασφαλίζοντας σταθερή ψύξη σε όλη τη δοκιμασία.
Η δοκιμή αποκάλυψε ότι η διατήρηση της επιθυμητής εσωτερικής θερμοκρασίας απαιτούσε 1,3 έως 1,5 kW ψυκτικής ισχύος – δηλαδή κατανάλωση ενέργειας 1,3 έως 1,5 kWh ανά ώρα. Για το Tesla Model Y, αυτό μεταφράζεται σε μόλις 2% της χωρητικότητας της μπαταρίας ή απώλεια εμβέλειας 8 χλμ. ανά ώρα. Ακόμη και μετά από οκτώ ώρες συνεχούς χρήσης κλιματισμού σε υπερβολική ζέστη, η αυτονομία του Μοντέλου Y μειώθηκε μόνο κατά 64 km, μείωση 16% στη στάθμη της μπαταρίας.
Σε αντίθεση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπου ο συμπιεστής κλιματισμού τροφοδοτείται από τον κινητήρα, τα ηλεκτρικά αντλούν ενέργεια απευθείας από την μπαταρία υψηλής τάσης. Στο ίδιο σενάριο, ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα χρησιμοποιούσε 1 έως 1,5 λίτρο καυσίμου την ώρα, ανάλογα με το μέγεθος και τον τύπο του κινητήρα. Αυτό ισοδυναμεί με 10 έως 15 kWh ανά ώρα, υπογραμμίζοντας την ανώτερη απόδοση του ηλεκτρικού όσον αφορά τον κλιματισμό.
Ενώ οι ανησυχίες σχετικά με το άγχος της αυτονομίας είναι κατανοητές, η δοκιμή ADAC δείχνει ότι ο κλιματισμός έχει μικρό αντίκτυπο στην εμβέλεια ενός ηλεκτρικού οχήματος, ακόμη και σε ακραίες καλοκαιρινές συνθήκες. Δεδομένου ότι τα συστήματα κλιματισμού σε διαφορετικές μάρκες και μοντέλα EV είναι συγκρίσιμα, τα ευρήματα από τη δοκιμή του Model Y θα πρέπει να ισχύουν και για τα περισσότερα άλλα ηλεκτρικά οχήματα.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αρκετοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την κατανάλωση ενέργειας του κλιματιστικού. Το συχνό άνοιγμα της πόρτας, οι χαμηλότερες ρυθμίσεις θερμοκρασίας και ο μεγαλύτερος αριθμός επιβατών μπορούν να αυξήσουν τη χρήση ενέργειας. Οι ψυχρότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος ή μια υψηλότερη επιθυμητή εσωτερική θερμοκρασία θα απαιτούν λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.