Close

Ο ρόλος των Big Data στην αυτόνομη οδήγηση

Big Data - Autonomous Driving

Big Data - Autonomous Driving

Πόσο σημαντικά είναι τα Big Data (μεγάλα δεδομένα) στην αυτόνομη οδήγηση; Γιατί όλοι επενδύουν στη δημιουργία data centers και πόσα δεδομένα (data) θα διακινούνται σε ημερήσια βάση ανά αυτόνομο αυτοκίνητο;

Τα αυτοκίνητα βασίζονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης που διαθέτουν.

Κύλινδροι, πιστόνια, μπιέλες, στροφαλοφόροι άξονες, βαλβίδες, εκκεντροφόροι, καρμπιρατέρ (ή ψεκασμός), αποτελούσαν και εξακολουθούν να αποτελούν -για πόσο ακόμα, δεν γνωρίζουμε- τα βασικά εξαρτήματα που συνθέτουν σε γενικές γραμμές τις κινητήριες μονάδες…

Η μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, της διασυνδεσιμότητας και της αυτόνομης οδήγησης, μας υποχρεώνει να αναθεωρήσουμε τις βασικές αρχές που διέπουν την αυτοκίνηση.

Στο εγγύς μέλλον, δεν θα είναι τα μηχανικά μέρη αυτά καθ’ αυτά που θα παίζουν βασικό ρόλο στο αυτοκίνητο, αλλά τα δεδομένα.

Διανύουμε την εποχή της διασυνδεδιμότητας και του IoT (Internet of Thnigs), όπου ο όρος “Big data” ή “Μεγάλα δεδομένα”, έρχεται να εμπλουτίσει το γεμάτο από νέες ορολογίες λεξιλόγιό μας.

Τα “Big Data” (μεγάλα δεδομένα) είναι ο τεράστιος όγκος δεδομένων, τα οποία είναι σχεδόν αδύνατον να επεξεργαστεί κάποιος με τις παραδοσιακές μεθόδους.

Τα μεγάλα δεδομένα προσδιορίζονται από 6 βασικά χαρακτηριστικά: τον όγκο, την ταχύτητα, την ποικιλία, τη μεταβλητότητα, την ακρίβεια και την αξία.

Σύμφωνα με στοιχεία της IBM, περισσότερα από 2,5 τετράκις εκατομμύρια bytes δεδομένων δημιουργούνται ανά έτος.

Παράλληλα η ποσότητα των δεδομένων που παράγεται αυξάνεται σε ένα τέτοιο εκπληκτικό ποσοστό ώστε το 90% εξ αυτών να έχει δημιουργηθεί τα τελευταία δύο χρόνια!

Τα δεδομένα (data), λοιπόν, αποτελούν το μεγάλο στοίχημα της αυτοκινητοβιομηχανίας, των εταιρειών τεχνολογίας και επικοινωνιών, καθώς αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο της αυτόνομης οδήγησης.

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα, που σε προχωρημένο στάδιο θα διαθέτουν και Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence), δεν θα είναι τίποτα άλλο παρά υπερ-υπολογιστές που θα κινούνται στους δρόμους, δημιουργώντας και μεταδίδοντας τρομακτικά μεγάλη ποσότητα δεδομένων.

Για να μπορέσει να λειτουργήσει εύρυθμα και με ασφάλεια ένα αυτόνομο όχημα απαιτείται ένα πολύ ισχυρό ασύρματο δίκτυο με μηδαμινές αδράνειες καθώς η όποια καθυστέρηση στη μετάδοση δεδομένων μπορεί να αποβεί μοιραία.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ξεκινήσει να εργάζονται πάνω στη δημιουργία κέντρων δεδομένων (data centers) επενδύοντας πακτωλούς χρημάτων.

Η Ford για παράδειγμα επενδύει 200 εκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία data center το οποίο θα υποστηρίζει το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης, ενώ η Toyota συνεργάζεται με την NTT για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου υποδομών για τα αυτόνομα οχήματά της.

Από την πλευρά τους οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών ετοιμάζονται πυρετωδώς για την πέμπτη γενιά ασύρματων δικτύων (5G) που αποτελεί κλειδί για την αυτόνομη οδήγηση και η οποία δεν αναμένεται να οριστικοποιηθεί πριν από το 2020.

Υπολογίζεται ότι οι επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα ανέρχονται σε 5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Δεδομένα, το νέο… νόμισμα!

Η Intel, η οποία έχει επενδύσει περί τα 250 εκατομμύρια δολάρια στην εξέλιξη τεχνολογίας για την αυτόνομη οδήγηση, αναφέρει σε έρευνά της πως τα δεδομένα που θα διακινούνται σε ημερήσια βάση ανά (αυτόνομο) αυτοκίνητο θα φτάνουν τα 4 Τerabytes!

«Τα δεδομένα είναι το νέο νόμισμα στον κόσμο της αυτοκίνησης», λέει χαρακτηριστικά ο CEO της CDK Global και πρώην CEO της Intel, Brian Krzanich και προσθέτει:

«Σε ένα αυτόνομο όχημα έχουμε να διαχειριστούμε κάμερες, ραντάρ, σόναρ, GPS και Lidar. Οι κάμερες θα παράγουν 20-60 MB/s, τα ραντάρ πάνω από 10 kB/s, τα σόναρ 10-100 kB/s, τα GPS θα ‘τρέχουν’ στα 50 kB/s και τα LIDAR θα κυμαίνονται από 10 έως 70 MB/s. Κάντε τους υπολογισμούς και θα δείτε ότι κάθε αυτόνομο όχημα θα δημιουργεί κατά προσέγγιση 4 Τerabytes (4.000 GB) δεδομένων την ημέρα!».

Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, κυκλοφορούν περισσότερα από 300 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα. Έστω ότι το 10% των οδηγών της χώρας αγοράσει αυτόνομο αυτοκίνητο, τότε με βάση τα λεγόμενα του CEO της CDK Global, η ποσότητα των δεδομένων που θα διακινούνται σε ετήσια βάση φτάνει σε αστρονομικά επίπεδα – περίπου τα 40 ZettaBytes!!!

Πηγή 1, 2, 3

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top