Self-Driving

Τεχνητή νοημοσύνη για ακόμα πιο έξυπνα αυτόνομα οχήματα

Μια διαφορετική προσέγγιση τεχνητής νοημοσύνης προτείνει η Cortica, η οποία εξειδικεύεται στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και υπόσχεται ότι θα κάνει τα αυτόνομα οχήματα πιο έξυπνα.

Ωστόσο, δεν είναι η μόνη που προσπαθεί να κάνει τα αυτόνομα οχήματα του μέλλοντος εξυπνότερα. Η προσέγγισή της όμως διαφέρει, καθώς θέλει να χρησιμοποιήσει μη εποπτευόμενη μάθηση προκειμένου τα αυτόνομα οχήματα να μάθουν το περιβάλλον, αντί για εποπτευόμενη που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι ανταγωνιστές της.

Η εποπτευόμενη μάθηση διδάσκει τα οχήματα δείχνοντάς τους παραδείγματα. Για παράδειγμα, για να μάθει ένα όχημα το σήμα του stop, οι προγραμματιστές ανεβάζουν στη βάση δεδομένων του συστήματος το σήμα.

Η μη εποπτευομένη μάθηση δεν χρησιμοποιεί παραδείγματα αλλά για την εκμάθηση του συστήματος χρησιμοποιούνται χαρακτηριστικά. Έτσι για παράδειγμα, το αυτόνομο όχημα θα αναγνωρίζει το σήμα του στοπ επειδή θα γνωρίζει ότι είναι ένα κόκκινο οκτάγωνο. Επομένως, στην περίπτωση αυτοί οι προγραμματιστές δεν θα ανεβάζουν φωτογραφίες του σήματος στη βάση δεδομένων του συστήματος.

Η Cortica πιστεύει ότι το κλειδί για τη νοημοσύνη των αυτόνομων οχημάτων βρίσκεται στην μη εποπτευόμενη μάθηση καθώς με την εποπτευόμενη, το όχημα θα έχει να επεξεργαστεί τεράστιο πλήθος εικόνων. Ήδη οι κάμερες των αυτόνομων οχημάτων που διεξάγουν τα τεστ έχουν συγκεντρώσει άπειρες ώρες οδήγησης, τις οποίες θα πρέπει να αναλύσουν άνθρωποι για να διδάξουν τα συστήματα ΑΙ των οχημάτων.

Η Cortica ισχυρίζεται ότι το σύστημά της θα επιτρέπει στα οχήματα να σκέφτονται περισσότερο σαν άνθρωποι, κάτι που θα τους δίνει μεγαλύτερη ευελιξία. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να προσαρμόζονται σε διαφορετικές συνθήκες φωτισμού και καιρού και να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά σε περιοχές που δεν έχουν χαρτογραφηθεί.

Η Cortica αναφέρει ότι το σύστημά της θα μπορεί να δημιουργεί τους χάρτες σε τέτοιες περιπτώσεις, ενώ η αντίθετη προσέγγιση πιστεύει ότι κλειδί για τη νοημοσύνη των αυτόνομων οχημάτων θα είναι να έχουν προμηθευτεί με εκτεταμένες βιβλιοθήκες ψηφιακών χαρτών.

Επειδή αυτή τη στιγμή, τα περισσότερα αυτόνομα οχήματα αντιδρούν σε καταστάσεις βάσει προγραμματισμένων αντιδράσεων, σίγουρα δεν έχουν τη δυνατότητα να μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις σε μια απρόσμενη κατάσταση, όπως ένας άνθρωπος.
Αυτή είναι η υπόσχεση της AI και προς αυτή την κατεύθυνση προσπαθεί να κινηθεί η Cortica με την μη εποπτευόμενη μάθηση.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.