Μια νέα τεχνολογία ασύρματης φόρτισης επέδειξε η Continental AG, την οποία αναμένεται να επιδείξει στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας τον επόμενο μήνα.
Η ανακοίνωση χωρίζεται σε δύο διαφορετικά μέρη που σχετίζονται με την υποδομή φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το πρώτο αφορά σε μία ασύρματη πλατφόρμα επαγωγικής φόρτισης. Η πλατφόρμα θα έχει αισθητήρες οι οποίοι θα καθοδηγούν τον οδηγό από σύστημα μικροπλοήγησης για να παρκάρει το όχημα στο ακριβές σημείο όπου μπορεί να δεχτεί τη γρηγορότερη φόρτιση.
Σύμφωνα με την Continental, η τεχνολογία μπορεί να αποοδώσει εμβέλεια 1,6 χιλιομέτρων σε 90 δευτερόλεπτα, που μεταφράζεται σε 64 χιλιόμετρα την ώρα ή το ισότιμο των 10kW 40A/250 Volt AC φορτιστών επιπέδου 2.
Οι μεταγενέστερες εκδόσεις του συστήματος αυτού σε συνδυασμό με αυτόνομα συστήματα οδήγησης θα επιτρέψουν την τοποθέτηση στην πλατφόρμα φόρτισης χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.
Το δεύτερο μέρος της ανακοίνωσης έχει να κάνει με το σύστημα AllCharge, ένα σύστημα που μπορεί να αξιοποιήσει οποιοδήποτε σημείο φόρτισης, ανεξαρτήτως του ρυθμού φόρτισης, του είδους ρεύματος ή της τάσης.
Αν κάτι τέτοιο ισχύει, θα είναι το πρώτο σύστημα που θα δουλεύει με τους Tesla Superchargers και θα ανήκει σε τρίτους.
Το AllCharge λειτουργεί με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Αντί για ειδικό μετατροπέα, θα χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος του οχήματος για να μετασχηματίσει το εναλλασσόμενο ρεύμα σε συνεχές που απαιτείται από τις μπαταρίες για την αποθήκευση ενέργειας. Αυτό προφανώς θα εξοικονομήσει κόστος αλλά και βάρος στο όχημα. Επίσης, θεωρητικά, το σύστημα θα λειτουργεί με τα πρότυπα φόρτισης CHAdeMO και CCS DC για γρήγορη φόρτιση.
Ακόμη, το AllCharge θα έχει το πλεονέκτημα ότι ο μετασχηματιστής του ηλεκτρικού κινητήρα του οχήματος -που μετατρέπει το συνεχές σε εναλλασσόμενο ρεύμα- θα μπορεί να στείλει εναλλασσόμενο ρεύμα από το ίδιο σημείο φόρτισης.
Λόγω της μεγάλης χωρητικότητας των μπαταριών τους, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν και ως power banks. Όμως, για να μπορέσει ένα όχημα να χρησιμοποιηθεί έτσι, θα πρέπει πρώτα να εγκατασταθεί ένας μετατροπέας ισχύος (για τη μετατροπή του συνεχούς ρεύματος σε εναλλασσόμενο ρεύμα), κάτι που κοστίζει αρκετά χιλιάδες ευρώ. Το AllCharge ήδη διαθέτει ενσωματωμένη αμφίδρομη δυνατότητα, κάτι που επιτρέπει την χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων ως πηγών ενέργειας. Επιπλέον, η λειτουργία αυτή θα κάνει δυνατή τη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων σαν μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, που θα τους δώσει τη δυνατότητα να παίξουν έναν σημαντικό ρόλο στη μετάβαση προς την ανανεώσιμη ενέργεια.