Η Κίνα ετοιμάζει την στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα

Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, επεξεργάζεται ένα σχέδιο απαγόρευσης της παραγωγής και πώλησης οχημάτων που βασίζονται σε ορυκτά καύσιμα, ακολουθώντας τα βήματα χωρών όπως η Ινδία, η Γαλλία, η Βρετανία και η Νορβηγία, οι οποίες έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια υπέρ των καθαρότερων ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια.

Οι Ρυθμιστικές Αρχές δεν έχουν ακόμη αποφασίσει πότε θα τεθεί σε ισχύ η κινεζική απαγόρευση, αλλά οι εργασίες άρχισαν με ένα χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με τον κ. Xin Guobin, υφυπουργός Βιομηχανίας της Κίνας. Ο οποίος προειδοποίησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους στην μεταβαλλόμενη κατάσταση, σύμφωνα με το κρατικό κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

Οι αρχές θα προσφέρουν επιδοτήσεις έως και το ήμισυ της τιμής λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ορισμένων υβριδικών οχημάτων για να βοηθήσουν την παραγωγή σημαντικών φορτίων, ανέφερε ο κ. Xinhua, επικαλούμενος έναν υπάλληλο του κινεζικού Υπουργείου Οικονομικών.

Οι επιδοτήσεις είναι καλή είδηση για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Δεκάδες μοντέλα πωλούνται ήδη στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως. Και διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford (F), η GM (GM) και η Volkswagen (VLKAF) στοχεύουν στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα.
Η κινεζική αγορά κυριαρχείται ήδη από εγχώριους κατασκευαστές όπως οι BAIC και BYD (BYDDF), οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Η κινεζική Volvo (VOLAF) ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι κάθε αυτοκίνητο που παράγει από το 2019 και μετά θα έχει ηλεκτρικό κινητήρα.

Καθώς μαστίζεται από την ατμοσφαιρική ρύπανση, η Κίνα έχει ταχεία υιοθέτηση της τεχνολογίας.Πέρυσι, η Κίνα αντιπροσώπευε πάνω από το 40% των 753.000 ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας. Αυτό είναι περισσότερο από διπλάσιο από τον αριθμό που πωλείται στις Η.Π.Α.

Αλλά ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικού ρεύματος αυξάνονται ταχύτατα στην Κίνα, παραμένει μια συντριπτική αγορά αερίου και ντίζελ που κυριαρχείται. Από τα περίπου 28 εκατομμύρια οχήματα που πωλήθηκαν στην Κίνα το προηγούμενο έτος, λίγο περισσότερο από το 1% ήταν ηλεκτρικά, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.

Ο οργανισμός ορίζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως αυτά που τροφοδοτούνται από μπαταρίες ή υβριδικά αυτοκίνητα που συνδέονται στην πηγή ενέργειας. Η κινεζική κυβέρνηση θέλει μέχρι το 2020 5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της χώρας.

Η απόφαση της Κίνας σαν μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως σίγουρα έχει θετικές επιπτώσεις στην ταχύτερη εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Πηγή