Οι υποδομές φόρτισης σημαντικός φραγμός ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων

Σημαντικό φραγμό στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν οι υποδομές φόρτισης λόγω του υψηλού τους κόστους.

Tesla charging station

Η ανάπτυξη και επένδυση υποδομών ύψους 2,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε παγκόσμιο επίπεδο για τη μελλοντική υποστήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων στο μέλλον, ίσως λειτουργεί ανασταλτικά προς το παρόν.

Αυτό συμβαίνει σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley, η οποία, σύμφωνα με το Bloomberg, εκτιμά ότι ο κόσμος θα χρειαστεί να δαπανήσει ένα τεράστιο ποσό ύψους 2.7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη της υποδομής, αν πρόκειται να στηρίξει 500 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα.

Αυτό το νούμερο μπορεί να ακούγεται σαν πολλά αυτοκίνητα και φορτηγά, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν πάνω από ένα δισεκατομμύριο οχήματα στους δρόμους μας αυτή τη στιγμή. Η επέκταση των σημείων φόρτισης αναφέρεται συχνά ως βασικό κίνητρο για την παροχή βοήθειας σε ένα κοινό με μεγάλη ανησυχία για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων.

Χωρίς μια θέση φόρτισης σε ένα κέντρο της πόλης ή, πιο σημαντικό, δίπλα σε έναν μακρύ και μοναχικό αυτοκινητόδρομο, κανείς δεν θα έπαιρνε ίσως το ρίσκο  και θα αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με τη σειρά του, αυτό θα καθιστούσε ανίσχυρη ακόμη και τις πιο φιλόδοξες κανονιστικές πιέσεις για να ενθαρρύνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν ηλεκτρικά οχήματα.

Μέχρι στιγμής, η οικοδόμηση ενός κατάλληλου δικτύου φαίνεται να απαιτεί ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις. Αυτό το έχουμε ήδη δει, όπως οι Tesla που κατασκευάζει τους δικούς της σταθμούς φόρτισης και την κυβέρνηση των ΗΠΑ, η οποία δεσμεύεται να κατασκευάσει σειρά εθνικών διαδρόμων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη τη χώρα.

Αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει. Αλλά με ένα τόσο μεγάλο χρηματικό ποσό πιθανότατα εκεί για τη λήψη αποφάσεων, μπορεί να αναμένουμε να δούμε κάποια πιο πρωτότυπη σκέψη για τους καλύτερους τρόπους για την κατασκευή και τη λειτουργία των σημείων φόρτισης. Όμως κάθε μεγάλη τεχνολογική επανάσταση δεν έρχεται δωρεάν, είτε σε κόστος είτε πολλές φορές σε χρόνο εφαρμογής και εξάπλωσης της ιδέας.

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και οι καταναλωτές θα επιλέξουν αν αυτό το κόστος επένδυσης την υποδομών για τα ηλεκτρικά οχήματα όσο υψηλό και αν είναι θα δεχτούν να το πάρουν και να το στηρίξουν για να εξαπλωθεί πιο γρήγορα η ηλεκτροκίνηση.

Πηγή