Με την παρουσίαση του ηλεκτρικού SUV Tang στη Νορβηγία σκοπεύει να κάνει την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων η BYD.
Μέχρι τώρα η BYD ασχολείται περισσότερο με την αγορά της Κίνας, τη στιγμή που στην Ευρώπη έχει μόνο πλήρως ηλεκτρικά λεωφορεία και πούλμαν. Ωστόσο, αυτό αναμένεται να αλλάξει από φέτος, με την κινέζικη φίρμα να παρουσιάζει στη Νορβηγία το Tang εντός του έτους.
Πρόκειται για το ηλεκτρικό SUV, το οποίο κυκλοφορεί ήδη στην ασιατική χώρα και έχει μπει στη δεύτερη γενιά του από το 2019. Αυτό έχει δύο εκδόσεις, τις 600 και 600D, με την πρώτη να έρχεται σίγουρα στην Ευρώπη, ενώ υπάρχει η εκτίμηση ότι θα έρθει και η δεύτερη.
Περαιτέρω λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές, όμως γνωρίζουμε τεχνικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις σε αμφότερες τις εκδόσεις. Η 600 έχει μπαταρία 82,8 kWh με αυτονομία 520 χιλιόμετρα στον κύκλο NEDC (μένει να δούμε ποια θα είναι η αυτονομία στον WLTP), που μπορεί να αυξηθεί στα 620 χιλιόμετρα με οδήγηση με σταθερή χαμηλή ταχύτητα.
Επιταχύνει από στάση σε 100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα και ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 180 kW, δηλαδή 241 ίππους και 330 Nm ροπή, με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται στους μπροστινούς τροχούς (Front-Wheel Drive), ενώ η φόρτιση γίνεται σε 30 λεπτά από το 30% έως το 80%.
Την ίδια μπαταρία έχει και η 600D, αλλά με αυτονομία 500 χιλιόμετρα στον NEDC και 600 χιλιόμετρα με σταθερή χαμηλή ταχύτητα, η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 4,4-4,6 δεύτερα, όμως η μεγάλη διαφορά είναι στο ότι χρησιμοποιεί και δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, ίδιας απόδοσης με το προαναφερθέν.
Έτσι, η συνολική απόδοση φτάνει τα 360 kW, δηλαδή τους 482 ίππους, και τα 660 Nm ροπής, τη στιγμή που αυτό σημαίνει τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς (All-Wheel Drive), με τον προαναφερθέντα χρόνο φόρτισης να μην αλλάζει.
Όσον αφορά την τιμή του, ούτε αυτή έχει ανακοινωθεί ακόμα, όμως η βασική έκδοση στην Κίνα κοστίζει 259900 γουάν, που μεταφράζονται σε 33621 ευρώ. Από εκεί και πέρα, η BYD δε σκοπεύει να μείνει εκεί, καθώς θα διαθέσει και μία μεγάλη γκάμα εμπορικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη μέχρι τα τέλη του 2020.
Αυτή θα αποτελείται από ένα ηλεκτρικό panel βαν 2,6 τόνων, ένα ηλεκτρικό φορτηγό διανομής 7,5 τόνων, ένα ηλεκτρικό φορτηγό διανομής Τ8 19 τόνων κι έναν ηλεκτρικό τράκτορα. «Η νορβηγική αγορά είναι η φυσική επιλογή για την BYD να ξεκινήσει αυτή τη δοκιμή, καθώς θα επεκτείνουμε την παρουσία των ηλεκτρικών οχημάτων μας στην Ευρώπη.
Η Νορβηγία είναι η πιο εξελιγμένη αγορά στην Ευρώπη, όταν έχει να κάνει με τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς επίσης και με τη διάθεση ενός ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης. Θα αξιολογούμε από κοντά το πώς λειτουργεί η αγορά, αλλά μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τις πωλήσεις επιβατηγών αυτοκινήτων και εκτός Νορβηγίας.
Είμαστε αισιόδοξοι ότι η αυτονομία, ο σχεδιασμός, η πρακτικότητα και η τεχνολογία υψηλού επιπέδου του Tang θα προσελκύσουν τους απαιτητικούς Ευρωπαίους αγοραστές.
Είμαστε, επίσης, σε καλό δρόμο για την εισαγωγή και των eTrucks της BYD φέτος, με μία γκάμα πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβάνοντας ένα panel βαν, ένα 7,5 τόνων, ένα 19 τόνων κι έναν τράκτορα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BYD Ευρώπης, Ίσμπραντ Χο.
Τέλος, να σημειωθεί ότι η BYD είχε προσπαθήσει και στο παρελθόν να μπει στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και σε αυτή της Βορείου Αμερικής, όμως δε βρισκόταν στο ίδιο επίπεδο ανταγωνισμού με αυτό που είναι τώρα. Φαίνεται ότι στην παρούσα φάση είναι η κατάλληλη στιγμή να μπει στη Γηραιά ήπειρο η BYD για να πράξει αργότερα το ίδιο και στη Βόρειο Αμερική.