Η BYD λανσάρει την επόμενης γενιάς μπαταρία Blade EV την επόμενη χρονιά, υποσχόμενη να προσφέρει μεγαλύτερη εμβέλεια και ταχύτερη φόρτιση με σημαντικά χαμηλότερο κόστος.
Η BYD είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών EV στον κόσμο πίσω από την CATL, αλλά η νέα τεχνολογία της θα μπορούσε να βοηθήσει να καλυφθεί το χάσμα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της BYD για την Κεντρική Ασία, Cao Shuang, επιβεβαίωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης πριν από μερικές εβδομάδες ότι η BYD θα λανσάρει τις μπαταρίες Blade επόμενης γενιάς το 2025. «Νομίζω ότι τα επόμενα χρόνια, το 2025, η BYD θα παρουσιάσει τη νέα γενιά των αξιοσημείωτων μας μπαταρία λεπίδας», είπε το στέλεχος.
Ο Cao εξήγησε ότι η νέα μονάδα υπόσχεται «να βελτιώσει την απόσταση οδήγησης των οχημάτων μας». Οι νέες μπαταρίες Blade θα διαθέτουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και ταχύτερους ρυθμούς φόρτισης.
Νέες πληροφορίες κάνουν λόγο και για χαμηλότερη τιμή. Μια πηγή κοντά στο θέμα είπε στο CarNewsChina ότι η BYD στοχεύει σε μείωση του κόστους κατά 15% για τη νέα μπαταρία Blade EV. Η νέα μονάδα θα έχει ενεργειακή πυκνότητα έως και 210 Wh/kg με μέγιστη εκφόρτιση 16C.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, η μία θα προσφέρει χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η μπαταρία Blade υψηλότερης πυκνότητας ενέργειας (210 Wh/kg) της BYD θα υποστηρίζει ρυθμό εκφόρτισης 8 C και ρυθμό φόρτισης 3 C.
Με πυκνότητα ενέργειας 160 Wh/kg, η μορφή κοντής λεπίδας θα προσφέρει ρυθμό εκφόρτισης 16 C και ρυθμό φόρτισης 8 C με λιγότερη αντίσταση.
Οι πηγές ισχυρίστηκαν ότι η BYD σχεδιάζει να μειώσει το κόστος της μονάδας υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας κατά 15% σε σύγκριση με την τρέχουσα μπαταρία Blade, η οποία προσφέρει περίπου 150 Wh/kg πυκνότητα ενέργειας.
«Όλοι μιλούν για τον πόλεμο τιμών της αυτοκινητοβιομηχανίας EV, αλλά κανείς δεν μιλά για τον πόλεμο τιμών των κατασκευαστών μπαταριών, ο οποίος είναι ακόμη πιο βάναυσος», είπε η πηγή. Η πηγή ισχυρίστηκε ότι ένας από τους πελάτες της συναντιέται κάθε μήνα με προμηθευτές για να διαπραγματευτεί τις τιμές.
Εν τω μεταξύ, η ανταγωνιστική CATL είναι ήδη ένα βήμα μπροστά. «Η CATL μείωσε την τιμή των μπαταριών LFP προδιαγραφών VDA από 0,9 γιουάν/Wh πριν από δύο χρόνια σε 0,35 γιουάν/Wh, την οποία η ομάδα πωλήσεών της προωθεί αυτήν τη στιγμή», είπε μια πηγή.
Αυτές οι μπαταρίες έχουν σχεδιαστεί για βασικά μοντέλα (20.000 $) με φόρτιση περίπου 2C. Σύμφωνα με την πηγή, οι νέες μπαταρίες Blade της BYD έχουν σχεδιαστεί ως «μπαταρίες υψηλής ποιότητας LFP που ανταγωνίζονται την NMC, αλλά για τις τιμές LFP. ”
Η CATL κυκλοφόρησε αρκετές νέες μπαταρίες EV τα τελευταία χρόνια, ενώ η BYD παρουσίασε τη Blade το 2020. Με τις ενημερωμένες μπαταρίες LFP, η CATL κατάφερε να μειώσει τις τιμές και η BYD φαίνεται να κάνει το ίδιο με τη νέα Blade που έρχεται το 2025.
Σύμφωνα με την Έρευνα της Goldman Sachs, οι μέσες παγκόσμιες τιμές μπαταριών EV αναμένεται να μειωθούν κατά 50% έως το 2026 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023, επομένως και άλλες εταιρείες έχουν το ίδιο σχέδιο.
Η Goldman προβλέπει ότι η μέση τιμή της μπαταρίας θα μπορούσε να πέσει στα 80 $/kWh, από 149 $ το 2023. Σε αυτό το επίπεδο, τα ηλεκτρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα «θα πετύχαιναν ισοτιμία κόστους ιδιοκτησίας με αυτοκίνητα με βενζίνη στις ΗΠΑ σε μη επιδοτούμενη βάση».
Η BYD παρέμεινε ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών EV στον κόσμο, με μερίδιο αγοράς 16,4% έως τον Σεπτέμβριο του 2024. Σύμφωνα με την CnEVPost, η CATL κυριαρχεί στην αγορά με μερίδιο 36,7%.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.