Tο νεότερο σκάνδαλο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα είναι η πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με μηδενικά χιλιόμετρα.
Η κυβέρνηση της Κίνας έχει καλέσει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD και η Dongfeng για να συζητήσουν ακριβώς τι συμβαίνει και να βρουν την ουσία του πώς τόσα πολλά από τα αυτοκίνητά της βρίσκονται στην αγορά μεταχειρισμένων, σύμφωνα με νέο ρεπορτάζ του Reuters.
Μια αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να αυξήσει κάποια μηνιαία στοιχεία πωλήσεων, ώστε να «πουλήσει» το αυτοκίνητο σε έναν αντιπρόσωπο ή σε άλλον συνεργάτη. Εγκαθιστούν ένα εργοστάσιο ταξινόμησης για το αυτοκίνητο, εκμεταλλεύονται οποιεσδήποτε κυβερνητικές πιστώσεις ισχύουν και διοχετεύουν αθόρυβα το αυτοκίνητο στην αγορά μεταχειρισμένων όπου καταχωρείται ως μεταχειρισμένο, παρόλο που είναι ολοκαίνουργιο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υψηλότερα στοιχεία πωλήσεων, οι καταναλωτές αποκτούν φθηνότερα αυτοκίνητα.
Δεν φαίνεται να είναι παράνομο, αλλά κάποιος πληρώνει από την τσέπη του για να είναι αυτά τα αυτοκίνητα φθηνότερα και οποιαδήποτε κατάχρηση επιδοτήσεων έχει βάλει τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές στο στόχαστρο για πιθανές παραβάσεις εξουσίας. Τώρα, το Υπουργείο Εμπορίου θέλει να μάθει τι συμβαίνει και ενδεχομένως να βάλει τέλος σε οτιδήποτε μπορεί να μην είναι νόμιμο.
Ο Wei Jianjun, Διευθύνων Σύμβουλος της Great Wall Motors, μίλησε για αυτό το πρόβλημα την περασμένη εβδομάδα. Συνέκρινε τις κινήσεις της υπερκορεσμένης κινεζικής βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων με την Evergrande Group, μια εταιρεία κατασκευής χρεών στην αγορά ακινήτων της Κίνας.
«Τώρα, η Evergrande στην αυτοκινητοβιομηχανία υπάρχει ήδη, αλλά δεν έχει καταρρεύσει», δήλωσε ο Wei σε συνέντευξή του στο Sina Finance.
Σύμφωνα με τον Wei, έως και 4.000 έμποροι αυτοκινήτων συνεργάζονται αυτή τη στιγμή με το κόλπο του μηδενικού μιλίου — πολλοί από τους οποίους διαθέτουν αυτοκίνητα προς πώληση σε διαδικτυακές πλατφόρμες. Υποστηρίζεται ότι αυτά τα στοιχεία πωλήσεων ενισχύουν την κυριαρχία στην αγορά για ορισμένους μεγάλους παίκτες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. Το Υπουργείο δεν έχει κατονομάσει ρητά κάποιον, αλλά κάλεσε την BYD, την Dongfeng, τον Σύνδεσμο Εμπόρων Αυτοκινήτων της Κίνας, τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας και ορισμένες διαδικτυακές πλατφόρμες πωλήσεων στη συνάντηση έρευνας, σύμφωνα με ένα άτομο που γνωρίζει το θέμα και μίλησε στο Reuters.
Τώρα το σύστημα πουλάει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μηδενικών χιλιομέτρων σαν κάποιο είδος παντοπωλείου με έκπτωση που πουλάει υπεράριθμα. Αυτά μπορεί να είναι καλά νέα για τους καταναλωτές που θέλουν να εξοικονομήσουν λίγα χρήματα, αλλά το πρόβλημα αφορά περισσότερο τη βιωσιμότητα της αγοράς.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.