Η BYD ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την ανάπτυξη και την εφαρμογή all-solid-state μπαταριών τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Ο CTO της επιχείρησης μπαταριών της BYD, Sun Huajun, αποκάλυψε σε ένα πρόσφατο φόρουμ ότι η εταιρεία αναμένει να ξεκινήσει “επιδεικτική χρήση” solid-state μπαταριών γύρω στο 2027.
Αυτό το ορόσημο είναι ένα κρίσιμο βήμα προς την ευρεία ενσωμάτωση αυτής της προηγμένης τεχνολογίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ενώ η χρήση επίδειξης είναι στον ορίζοντα σε λίγα χρόνια, η Sun έδειξε ότι η πραγματική υιοθέτηση μπαταριών σε μεγάλη κλίμακα μπορεί να συμβεί μετά το 2030.
Η πρόοδος της BYD ευθυγραμμίζεται με την ευρύτερη τάση του κλάδου. Άλλοι σημαντικοί παίκτες στον τομέα των μπαταριών, όπως η CATL, πιέζουν επίσης την ανάπτυξη μπαταριών τέτοιας τεχνολογίας, με παρόμοια χρονοδιαγράμματα για περιορισμένη παραγωγή και ευρύτερη υιοθέτηση.
Η έρευνα της BYD για τις all-solid-state μπαταρίες ξεκίνησε το 2013, εστιάζοντας αρχικά στην εξερεύνηση διαφόρων τεχνολογικών διαδρομών και υλικών. Μέχρι το 2016, η εταιρεία είχε περάσει στη φάση της επαλήθευσης της τεχνικής σκοπιμότητας αυτών των μπαταριών, παράγοντας πρωτότυπα μικρής χωρητικότητας. Έχουμε δει συνεχή πρόοδο τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα την πρόσφατη ανάπτυξη δοκιμαστικών προϊόντων κυψελών solid state μπαταριών με χωρητικότητα 20 Ah και 60 Ah το 2024.
Οι μπαταρίες αυτές έχουν τεράστιες δυνατότητες για υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Οι μπαταρίες υγρού λιθίου πλησιάζουν ήδη το θεωρητικό όριο των 350 Wh/kg, αλλά οι μπαταρίες σε στερεά κατάσταση αναμένεται να φτάσουν τα εντυπωσιακά 500 Wh/kg.
Η επιλογή υλικού της BYD για τις solid-state μπαταρίες βασίζεται σε θειούχους ηλεκτρολύτες, βασιζόμενη κυρίως στο κόστος και τη σταθερότητα της διαδικασίας. Άλλες εταιρείες διερευνούν διαφορετικές χημικές συνθέσεις, όπως οξείδια και πολυμερή, για τη δική τους ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης.
Το κόστος παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας για την ευρεία υιοθέτηση των solid-state μπαταριών. Αυτή τη στιγμή, το κόστος των θειούχων ηλεκτρολυτών είναι υψηλό λόγω των χαμηλών όγκων παραγωγής. Η BYD πιστεύει ότι καθώς η παραγωγή κλιμακώνεται, το κόστος των τριμερών solid-state μπαταριών θα γίνει τελικά συγκρίσιμο με αυτό των τριμερών liquid μπαταριών.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.