BMW X5 FCV: Έρχεται ως ηλεκτρικό με υδρογόνο το 2022

Σύμφωνα με την BMW, το Χ5 θα έχει μία ηλεκτρική έκδοση με κυψέλες καυσίμου (Fuel Cell Vehicle) για τη χρήση υδρογόνου από το 2022.

Τα σχέδιά της για το μέλλον κάνει η BMW και μερικά από αυτά έχουν να κάνουν με την ηλεκτροκίνηση, κάτι που έχει δείξει με την κυκλοφορία του i3, αλλά και την παρουσίαση των i Next και i4.

Το πλάνο αυτή τη φορά, όπως ανακοίνωσαν οι Βαυαροί, συμπεριλαμβάνει ένα μεν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά με κυψέλες καυσίμου (Fuel Cell Vehicle) για τη χρήση υδρογόνου. Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η γερμανική εταιρεία, μία τέτοια έκδοση θα έχει το γνωστό SUV Χ5 από το 2022, ενώ δεν αποκλείεται να γίνει το ίδιο και με τα Χ6, Χ7.

«Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου για υδρογόνο θα μπορούσε να γίνει το τέταρτο στήριγμα των κινητήρων μας μακρυπρόθεσμα. Τα μοντέλα της ιδιαίτερα δημοφιλούς οικογένειας Χ θα είναι οι κατάλληλοι υποψήφιοι», δήλωσε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Έρευνας και Εξέλιξης της BMW AG, Κλάους Φρίχλιχ.

Μάλιστα, ήδη η BMW έχει δώσει μία γεύση πώς θα είναι το ηλεκτρικό Χ5 με υδρογόνο, καθώς στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019 παρουσίασε το i Next Hydrogen Concept, το οποίο θα έχει ισχύ 170 ίππους από τη χημική αντίδραση του υδρογόνου με το οξυγόνο, ενώ με την ηλεκτρική ενέργεια θα εκτοξεύεται στους 374 ίππους.

Από εκεί και πέρα, το Χ5 FCV θα έχει ένα ζευγάρι δεξαμενών με πίεση στα 700 bar, που θα μπορεί να πάρει μέχρι 6 κιλά υδρογόνο. Όσον αφορά την αυτονομία του, αυτή δεν έχει γίνει γνωστή από την BMW, όμως θεωρείται ότι θα είναι μεγάλη, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.

Επίσης, να σημειωθεί ότι η εξέλιξη του ηλεκτρικού κινητήρα με κυψέλες καυσίμου γίνεται μαζί με την Toyota, με τη συνεργασία των δύο εταιρειών να έχει ξεκινήσει από το 2013.

Τέλος, η BMW είναι από τους λίγους κατασκευαστές που πιστεύουν ότι τεχνολογία κυψελών καυσίμου έχει μέλλον και εκτιμάει πως τα FCV μπορούν να είναι το ίδιο φθηνά με αυτά, που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, μέχρι το 2025.

Τα παραπάνω αποτυπώνονται και στα λόγια του Φρίχλιχ. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι τα εναλλακτικά συστήματα κινητήρων θα υπάρχουν το ένα δίπλα στο άλλο στο μέλλον, καθώς δεν υπάρχει μία λύση, που καλύπτει όλο το φάσμα των απαιτήσεων των πελατών παγκοσμίως.

Το υδρογόνο, ως φορέας ενέργειας, θα πρέπει πρώτα να παραχθεί σε αρκετές ποσότητες και σε ανταγωνιστική τιμή χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια. Μετά θα χρησιμοποιηθεί πρώτα σε εφαρμογές, που δεν μπορούν να γίνουν απευθείας ηλεκτρικές, όπως ένα βαρύ φορτηγό μεταφορών σε μεγάλες αποστάσεις», πρόσθεσε στις δηλώσεις του.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *