Η BMW ετοιμάζεται να λανσάρει το πιο σημαντικό ηλεκτρικό της όχημα μέχρι σήμερα, το iX3, το οποίο υπόσχεται να αποτελέσει μια πλήρη αναθεώρηση του τι μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Κατασκευασμένο στην ειδική πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων που ονομάζεται «Neue Klasse», δεν θα μοιράζεται τους συμβιβασμούς των προκατόχων του, οι οποίοι είναι προσαρμοσμένοι από βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα που φέρνει μια σειρά τεχνολογιών που υπόσχονται να επαναπροσδιορίσουν την οδηγική εμπειρία.
Στον πυρήνα του iX3 βρίσκεται αυτό που η BMW αποκαλεί χαϊδευτικά «Καρδιά της Χαράς». Στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, δεκάδες ξεχωριστοί υπολογιστές διαχειρίζονται τα πάντα, από τα φρένα μέχρι το ραδιόφωνο. Η προσέγγιση Neue Klasse τα καταργεί και ένας κεντρικός εγκέφαλος ελέγχει σχεδόν κάθε λειτουργία, εξαλείφοντας την καθυστέρηση που προκύπτει όταν διαφορετικά συστήματα πρέπει να επικοινωνούν μεταξύ τους.
Το iX3 θα διαθέτει την τεχνολογία μπαταριών 6ης γενιάς της BMW, με το μέγεθος της μπαταρίας να αναμένεται να είναι περίπου 100 kWh. Προφανώς θα προσφέρει εντυπωσιακή αυτονομία περίπου 644 χλμ. στον αυστηρό αμερικανικό κύκλο EPA, με τις ευρωπαϊκές εκτιμήσεις WLTP να φτάνουν έως και τα 800 χλμ. Η τροφοδοσία του SUV γίνεται από δύο κινητήρες που παράγουν συνδυαστικά 400 ίππους, διασφαλίζοντας ότι η απόδοση θα είναι αντίστοιχη με την τεχνολογική του υπεροχή.
Το iX3 βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800V και έχει ονομαστική ταχύτητα φόρτισης 400 kW. Κατά τη διάρκεια επίδειξης στις εγκαταστάσεις δοκιμών της εταιρείας στη Γαλλία, ένα μοντέλο προπαραγωγής ξεπέρασε αυτό το όριο, φτάνοντας σε μέγιστη ισχύ 403 kW. Στην πράξη, αυτό επιτρέπει στο iX3 να προσθέσει αυτονομία άνω των 350 χλμ. σε μόλις 10 λεπτά. Αυτό το επίπεδο ταχύτητας μειώνει σημαντικά το χάσμα άνεσης μεταξύ της επαναφόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος και του ανεφοδιασμού ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό, η καινοτομία συνεχίζεται με μια ριζοσπαστικά νέα διεπαφή χρήστη που ονομάζεται BMW Panoramic iDrive. Ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων έχει εξαφανιστεί και έχει αντικατασταθεί από την «BMW Panoramic Vision», μια οθόνη που προβάλλεται σε όλο το πλάτος της βάσης του παρμπρίζ. Αυτό διατηρεί κρίσιμες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Μια προαιρετική τρισδιάστατη οθόνη Head-Up μπορεί να προβάλλει την πλοήγηση και άλλα δεδομένα φαινομενικά στον δρόμο μπροστά.
Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια ασυνήθιστη ρομβοειδής οθόνη αφής, ενώ το τιμόνι διαθέτει κουμπιά “shy-tech” που φωτίζονται μόνο όταν είναι ενεργά, παρέχοντας απτική ανάδραση για διαισθητική χρήση χωρίς να απομακρύνετε τα μάτια σας από τον δρόμο.
Αν και εμφανίζεται μόνο με καμουφλάζ, το iX3 παραγωγής αναμένεται να αντικατοπτρίζει πιστά τον τολμηρό σχεδιασμό του πρωτότυπου αυτοκινήτου Vision Neue Klasse X.
Το iX3 προορίζεται να αποτελέσει το ηλεκτρικό αντίστοιχο του X3, του οποίου η τιμή εκκίνησης στις ΗΠΑ είναι περίπου 45.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, όμως, προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και τεχνολογία από το μεγαλύτερο BMW iX, το οποίο ξεκινά από 67.600 ευρώ. Έτσι, θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πόσο θα κοστίζει τελικά.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.