Close

BMW iX: Το ηλεκτρικό SAV θα υποστηρίζει δίκτυο 5G

BMW iX

BMW iX

Όπως ανακοίνωσε η BMW, το νέο ηλεκτρικό SAV iX θα είναι το πρώτο πολυτελές μοντέλο που θα υποστηρίζει τεχνολογία δικτύου 5G.

Η BMW iX αποτελεί την νέα τεχνολογική ναυαρχίδα των Βαυαρών. Το αμιγώς ηλεκτρικό SAV έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του την Τετάρτη 11/11 και αναμένεται να λανσαριστεί στην αγορά στα τέλη του 2021. Όπως ανακοίνωσε η γερμανική μάρκα, το iX θα είναι το πρώτο πολυτελές μοντέλο που θα υποστηρίζει τεχνολογία δικτύου 5G.

Το 5G αποτελεί το επόμενο επίπεδο συνδεσιμότητας και αντιπροσωπεύει μια σημαντική πρόοδο για το επόμενο βήμα εξέλιξης του τομέα της μετακίνησης. Προσφέρει εξαιρετικά υψηλή ευρυζωνικότητα δεδομένων (δηλαδή ταχύτητα) και χαμηλή καθυστέρηση (latency), ενώ επίσης επεκτείνει τις δυνατότητες συνδεσιμότητας μεταξύ του οχήματος και του περιβάλλοντός του. Αυτό αποτελεί τη βάση για λήψη και μετάδοση δεδομένων και πληροφοριών του συστήματος αισθητήρων σε πραγματικό χρόνο στο BMW cloud.

BMW iX
BMW iX

Μαζί με τη βελτιωμένη ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρει το δίκτυο 5G, αυτό θα φέρει σημαντικές βελτιώσεις και καινοτομίες στους τομείς ψυχαγωγίας, infotainment, αυτόνομης οδήγησης και οδικής ασφάλειας. Οι υψηλές ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων, επιπρόσθετα θα αυξήσουν τη χρηστικότητα του cloud (cloudification). Αυτό περιλαμβάνει τη μεταφορά λειτουργιών του οχήματος που απαιτούν υψηλή υπολογιστική ισχύ στο BMW cloud, που διαθέτει τη συνδυασμένη ισχύ ενός ολόκληρου υπολογιστικού κέντρου με δυνατότητα επεξεργασίας τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων και περίπλοκων διαδικασιών. Μετά την επεξεργασία τους, τα δεδομένα αποστέλλονται στο αυτοκίνητο μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου χάρη στο δίκτυο 5G.

Η τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας και κυρίως το πρότυπο 5G έχουν επίσης τη δυνατότητα να συνδέουν οχήματα με άλλους χρήστες του δρόμου. Λύσεις C-V2X (Cellular Vehicle to Everything) επιτρέπουν σε αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, λεωφορεία και φορτηγά να επικοινωνούν μεταξύ τους, με τα smartphones πεζών, αναβατών ποδηλάτων και σκούτερ ακόμα και με την υποδομή απευθείας, χωρίς να χρειάζεται σύνδεση με το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, πληροφορίες όπως η κατεύθυνση ταξιδιού μπορούν να διαμοιράζονται σε συγκεκριμένες συνθήκες κυκλοφορίας και να μεταδίδονται προειδοποιήσεις για πιθανούς κινδύνους.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top