Η διαφήμιση της BMW για ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαγορεύεται λόγω -όπως ισχυρίστηκε- παραπλανητικών ισχυρισμών για «καθαρό αυτοκίνητο»
Η απόφαση του διαφημιστικής αρχής εποπτείας στην Αγγλία θα μπορούσε να έχει επίδραση σε άλλες διαφημίσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ASA (Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων) απαγόρευσε διαφήμιση της BMW για ψευδείς ισχυρισμούς ότι το i3 της είναι ένα καθαρό αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών που «βοηθά στην αποκατάσταση του περιβάλλοντος».
Η διαφήμιση δημοσιεύτηκε με τη μορφή μιας ανάρτησης στο Facebook που χρησιμοποίησε μαρτυρίες από πραγματικούς πελάτες για να προωθήσει τα πλεονεκτήματα της BMW i3.
Το μοντέλο αυτό είναι ασυνήθιστο μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς εκτός από τον ηλεκτρικό κινητήρα έχει επίσης ένα μικρό βενζινοκινητήρα. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα “υβριδικά” αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν βενζινοκίνητο κινητήρα που μπορεί να αναλάβει όταν το ηλεκτρικό σύστημα όταν δεν λειτουργεί, σε μεγαλύτερες διαδρομές ή σε υψηλότερες ταχύτητες, ο βενζινοκινητήρας του i3 χρησιμοποιείται μόνο για τη διατήρηση της φόρτισης της ηλεκτρικής μονάδας.
Στη διαφήμιση στο Facebook το αυτοκίνητο περιγράφηκε ως “ένα καθαρό αυτοκίνητο και βοηθά να επιστρέψει στο περιβάλλον”. Ένας καταγγέλλων πρότεινε ότι η παρουσία ενός βενζινοκινητήρα σήμαινε ότι αυτή η δήλωση ήταν εσφαλμένη.
Η BMW ισχυρίστηκε ότι η φύση του βενζινοκινητήρα, διατηρώντας τη φόρτιση του ηλεκτρικού κινητήρα σήμαινε ότι η περιγραφή του η οποία προήλθε από έναν χρήστη ήταν ακριβής. Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) ωστόσο είχε διαφορετική άποψη, λέγοντας ότι ο βενζινοκινητήρας είχε αξία εκπομπών που θα μπορούσε να ποσοτικοποιηθεί και διέταξε την απόσυρση της διαφήμισης.
Η ASA δήλωσε: “Είπαμε στη BMW να διασφαλίσει ότι στο μέλλον θα καταστήσουν σαφείς τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς που αφορούν μόνο στα ηλεκτροκίνητα οχήματα και δεν θα προβάλλουν περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς για τα προϊόντα τους, εκτός αν έχουν επαρκή τεκμηρίωση”.
Η Εταιρεία Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Εμπόρων δήλωσε ότι δεν σχολιάζει μεμονωμένες περιπτώσεις και αρνήθηκε να σχολιάσει τα ευρύτερα ζητήματα σχετικά με το πώς μπορούν να οριστούν τα “καθαρά” αυτοκίνητα.
Το ζήτημα του τι είναι «καθαρή» οδήγηση δεν είναι απόλυτα καθορισμένο. Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν παράγουν εκπομπές στο σημείο χρήσης, αλλά η ισχύς που καταναλώνουν παράγει αέρια θερμοκηπίου εάν προέρχονται από ορυκτά καύσιμα, όπως σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα ή φυσικό αέριο. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και το καθαρότερο ηλεκτρικό όχημα μπορεί να έχει ελάχιστη επίδραση στο περιβάλλον με το ηλεκτρικό δίκτυο από το οποίο τροφοδοτείται.
Πάντως, το BMW i3 έστω και στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα είναι ένα πολύ «καθαρό» όχημα, που σέβεται το περιβάλλον, με μηδαμινές εως ελάχιστες εκπομπές ρύπων και η απόσυρση της διαφήμισης ίσως είναι υπερβολική.