Ένα αυτόνομο όχημα εκμεταλλευόμενο την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) κατάφερε να βελτιώσει τις ικανότητες οδήγησής του και να παραμένει στη λωρίδα του μέσα σε 20 λεπτά.
Η Wayve, μια ομάδα μηχανικών του Πανεπιστημίου του Cambridge ανέπτυξε την «Ενίσχυση Μάθησης», η οποία επιτρέπει στο όχημα να βελτιώσει τη δυνατότητά του να παραμένει σε μια λωρίδα, με αρχικές υποδείξεις από ανθρώπους.
Η ομάδα επέδειξε πώς ένα εξοπλισμένο με την τεχνολογία Renault, χρησιμοποίησε τη διαδικασία δοκιμασίας και λάθους για να ακολουθήσει σωστά μια λωρίδα, χωρίς τη χρήση αισθητήρων και κανόνων όπως κάνουν άλλα αυτόνομα οχήματα. Αρχικά το όχημα τείνει να κλίνει προς τα δεξιά, απαιτώντας συχνή παρέμβαση από τον οδηγό ασφαλείας. Με κάθε διόρθωση όμως το ΑΙ κάνει λιγότερα λάθη και σταδιακά μαθαίνει να μένει στη λωρίδα χωρίς βοήθεια από τον οδηγό ασφαλείας.
Ο Amar Shah, συνιδρυτής και CEO της Wayve ανέφερε ότι αυτό που λείπει από το παζλ της αυτόνομης οδήγησης είναι έξυπνοι αλγόριθμοι κι όχι περισσότεροι αισθητήρες, κανόνες και χάρτες. Ο ίδιος πρόσθεσε: «Οι άνθρωποι έχουν μια εκπληκτική ικανότητα να εκτελούν περίπλοκες εργασίες στον πραγματικό κόσμο, διότι οι εγκέφαλοι μας, μας επιτρέπουν να μαθαίνουμε γρήγορα και να μεταφέρουμε τη γνώση αυτή και σε άλλες εμπειρίες. Θέλουμε να δώσουμε στα οχήματα μας καλύτερους εγκεφάλους, όχι επιπλέον εξοπλισμό».
Η Wayve ευελπιστεί η μέθοδός της να χρησιμοποιηθεί περαιτέρω στο μέλλον για να αντιμετωπίσει κι άλλα προβλήματα της αυτόνομης οδήγησης όπως οι φωτεινοί σηματοδότες, οι διασταυρώσεις και οι πλατείες.