Ένα μικρό “ατύχημα” είχε ως αποτέλεσμα οι κατασκευάστριες αυτοκινήτων να καταλάβουν πόσο σημαντική είναι η χαρτογράφηση για τα αυτόνομα αυτοκίνητα, τα οποία απ’ότι φαίνεται, δε συγχωρούν ούτε “pixel” λάθους.
Όλα ξεκίνησαν όταν σε μια δοκιμή κοντά στην έδρα της Ford στο Michigan, όταν τα αυτόνομα οχήματα που δοκίμαζαν σε ένα συγκεκριμένο σημείο έκαναν μια μικρή παράκαμψη λες και υπήρχε λακκούβα.
Το πρόβλημα όμως δεν ήταν ο δρόμος, αλλά οι χάρτες. Μόλις είχε γίνει αναβάθμιση των 3D χαρτών και ένα λάθος pixel στο χάρτη έδινε στο όχημα την οδηγία ότι υπάρχει κάποιο αντικείμενο που προεξέχει κατά περίπου 25 εκατ. με αποτέλεσμα το όχημα να το αποφεύγει.
Φυσικά, ένας οδηγός θα καταλάβαινε αμέσως την διαφορά. Στο κάτω κάτω φαίνεται ότι οι χάρτες δεν είχαν κάποιο πρόβλημα στο μάτι. Όμως, ένα μικρό τεχνικό λάθος θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο για ένα αυτόνομο όχημα.
Οι χάρτες φυσικά είναι πλέον σχεδόν αυτονόητοι στην οδήγηση, αλλά σίγουρα ένας οδηγός θα επιβιώσει και χωρίς αυτούς. Όμως στην αυτόνομη οδήγηση αποτελούν ένα βασικό κομμάτι του παζλ. Έτσι, οι εταιρείες μάχονται με διαρκής έρευνα και αναβαθμίσεις αφενός να είναι ακριβείς κι αφετέρου να κερδίσουν τη μερίδα του λέοντος στον συγκεκριμένο τομέα.
Οι HD χάρτες δεν προσφέρουν απλές οδηγίες αλλά προσφέρουν διαρκείς ενημερώσεις για τις λωρίδες, τα σήματα, τις λακκούβες και το μέγεθος των στροφών. Μπορούν έτσι να καθοδηγήσουν ένα αυτόνομο όχημα στο χιόνι αν οι λωρίδες δεν φαίνονται καλά ή ελευθερώνουν τους αισθητήρες να ανιχνεύουν αντικείμενα τα οποία δεν περιλαμβάνονται στους χάρτες όπως οι πεζοί.
Η κούρσα για τη δημιουργία αυτής της επόμενης γενιάς χαρτών έχει ήδη ξεκινήσει και όλο και περισσότερες εταιρείες προσπαθούν να συμμετάσχουν. Από τη μία κλασικές υπηρεσίες χαρτογράφησης όπως οι Google και Here Maps κι από την άλλη οι ίδιες οι κατασκευάστριες όπως οι Uber και Ford.
Βέβαια, υπάρχουν και κατασκευάστριες όπως οι Volkswagen και General Motors, οι οποίες έχουν αποφασίσει να μη συμμετάσχουν στην κούρσα αυτή κι έχουν αποφασίσει να αφήσουν τις υπηρεσίες αυτές σε τρίτους.
Παρόλο που η Google είναι η νικήτρια στους online χάρτες, δεν είναι απαραίτητο ότι το ίδιο θα συμβεί και στους HD χάρτες των αυτόνομων οχημάτων. Μάλιστα, πολλοί θεωρούν ότι είναι αρκετά νωρίς για να προβλέψει κανείς τον νικητή, αλλά το σίγουρο είναι ότι οι χάρτες θα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης κι όχι προαιρετικό.