Η Αυστραλία ετοιμάζεται για αυτόνομα φορτηγά

Για ένα μέλλον όπου τα αυτόνομα φορτηγά θα αποτελούν την κυρίαρχη τεχνολογία φαίνεται ότι ετοιμάζεται η Αυστραλία, παρά το γεγονός ότι ακόμη εγείρονται ερωτήματα σχετικά με την ετοιμότητα των υποδομών της χώρας.

Self driving trucks

Από τη μία, η Viva Energy θεωρεί ότι η τεχνολογία των αυτόνομων φορτηγών θα επικρατήσει στις αυστραλιανές οδούς σε λιγότερο από 20 χρόνια, ενώ στον αντίποδα, ο Tony Mellick, CEO της Kings Transportation, αμφισβητεί το αν οι υποδομές της χώρας είναι έτοιμες να υποστηρίξουν αυτή την τεχνολογία.

Σύμφωνα με τη Viva Energy, η Νότια Αυστραλία πραγματοποίησε τις πρώτες δοκιμές αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιες οδούς τον Νοέμβριο 2015.

Η 30ετής στρατηγική της πόλης της Βικτώρια περιλαμβάνει και δοκιμές για τεχνολογία platooning καθιστώντας την πόλη ηγέτη στην προετοιμασία της εν λόγω τεχνολογίας. Η τεχνολογία Platooning αφορά σε μια ομάδα οχημάτων τα οποία είναι διασυνδεδεμένα και επικοινωνούν μεταξύ τους κινούμενα σε πορεία.

O Mellick συμφωνεί ότι τα αυτόνομα φορτηγά θα αποτελούν στο μέλλον τον κανόνα αντί για την εξαίρεση, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αποστολές και παραλαβές.

Επίσης είναι και μία ασφαλέστερη λύση καθώς εξαλείφεται η κούραση στην οποία υποβάλλονται οι οδηγοί. Ιδιαίτερα για μακρινές αποστάσεις, ο Mellick θεωρεί ότι θα αποτελέσει την προτιμητέα λύση.

Όμως, ενώ ο Mellick γενικά θεωρεί ότι η τεχνολογία των οχημάτων κατευθύνεται προς μια διασυνδεδεμένη αυτονομία, δεν είναι ξεκάθαρο πότε ακριβώς η Αυστραλία θα έχει τις απαραίτητες υποδομές για να υποστηρίξει τα αυτόνομα φορτηγά στους αυτοκινητόδρομους.

«Με βάση τα όσα γνωρίζω, τα αυτόνομα φορτηγά χρειάζονται οθόνες, αισθητήρες και ενσωματωμένη τεχνολογία σε όλο τον δρόμο, για να κρατούν τα οχήματα στις λωρίδες για παράδειγμα. Εκτός από το Eastlink στη Μελβούρνη, δεν γνωρίζω άλλη υποδομή που να επιτρέπει την εμπορευματοποίηση των αυτόνομων φορτηγών στην Αυστραλία» αναφέρει ο Mellick.

Από την άλλη, ο Felix Ohle, Γενικός Διευθυντής του τομεά Logistics της Viva Energy, εκτιμά ότι σε 15 χρόνια τα ημιαυτόνομα φορτηγά θα είναι πραγματικότητα στη χώρα.

Ωστόσο, αναγνωρίζει ότι τα αυτόνομα φορτηγά ίσως δεν είναι κατάλληλα για όλη τη χώρα ενώ θεωρεί ως μεγαλύτερη μελλοντική πρόκληση την ανάλυση και χρησιμοποίηση των δεδομένων προς όφελος τους.

Την ίδια στιγμή, να υπενθυμίσουμε ότι τα αυτόνομα οχήματα της Volvo δυσκολεύονται ιδιαίτερα με τα καγκουρό στη χώρα.

Πηγή