Close

Audi Q4 E-Tron: Μάθε τα πάντα για τις τεχνολογίες του νέου αμιγώς ηλεκτρικού SUV

Τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας στην compact SUV κατηγορία, είναι πλέον διαθέσιμα και στην Ελλάδα, άμεσα το πρώτο, με το δεύτερο να ακολουθεί από το φθινόπωρο.

Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής ξεκινούν από 44.900€ (39.469€ με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), συγκεκριμένα για το Audi Q4 e-tron 35, των 170 ίππων (125 kW), με κινητήρα/κίνηση πίσω.

Αναλυτικά, οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για το Audi Q4 e-tron

Q4 e-tron 35, Ισχύς 125kW, Ισχύς 170PS, Λιανική τιμή με επιδότηση 39.469€

Q4 e-tron 40, Ισχύς 150kW, Ισχύς 204PS, Λιανική τιμή με επιδότηση 46.100€

Q4 e-tron 50 quattro, Ισχύς 220kW, Ισχύς 299PS, Λιανική τιμή με επιδότηση 52.450€

Όπως και σε όλα τα μοντέλα της, η Audi βασίζεται σε μια πλήρως ψηφιακή ιδέα λειτουργίας και οθόνης με μια επίπεδη δομή μενού στο Q4 e-tron και το Q4 Sportback e-tron. Περιλαμβάνει τέσσερα επίπεδα: το ψηφιακό σύμπλεγμα οργάνων ή Audi virtual cockpit για τον οδηγό, την κεντρική οθόνη αφής MMI, τον φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας και την προαιρετική head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας – ένα νέο, πρωτοποριακό κομμάτι τεχνολογίας.

Τρεις παραλλαγές: το ψηφιακό πιλοτήριο

Ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνια 10,25 ίντσες και λειτουργεί από το πολυλειτουργικό τιμόνι. Ο μετρητής ισχύος, που βρίσκεται δίπλα στο ταχύμετρο στην οθόνη, συνοψίζει όλες τις σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το κινητήριο σύστημα, από την ισχύ και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας σε ποσοστό και μέχρι την ανάκτηση ενέργειας. Το Audi virtual cockpit ενσωματώνει τον χάρτη πλοήγησης και τον έλεγχο ψυχαγωγίας και μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ δύο προβολών. Το Audi virtual cockpit plus είναι η κορυφαία έκδοση. Προσφέρει τις “classic”, “sport” και “e-tron” διατάξεις, όπου ο μετρητής ισχύος παίζει τον κύριο ρόλο. Διάφορες οθόνες μπορούν να διαμορφωθούν ελεύθερα εδώ.

10,1 ή 11,6 ίντσες: η κεντρική οθόνη αφής MMI

Η οθόνη αφής MMI με ακουστική ανατροφοδότηση έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών και ανάλυση 1.540 x 720 pixel. Χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του συστήματος ψυχαγωγίας καθώς και ορισμένων λειτουργιών άνεσης. Επιπλέον, επιτρέπει την εισαγωγή χειρόγραφου κειμένου. Στην προαιρετική μεγάλη έκδοση, η οθόνη έρχεται με διαγώνιο 11,6 ιντσών και ανάλυση 1.764 x 824 pixel. Είναι η μεγαλύτερη οθόνη του χαρτοφυλακίου Audi μέχρι σήμερα και αναμένεται να είναι διαθέσιμη για παραγγελία μέσα στο έτος.

Καλή κατανόηση: φωνητικός έλεγχος

Ο φωνητικός έλεγχος φυσικής γλώσσας, ο οποίος ενεργοποιείται με τη φράση-κλειδί “Hey Audi”, λειτουργεί ως το τρίτο επίπεδο ελέγχου στο Audi Q4 e-tron και το Q4 Sportback e-tron. Κατανοεί επίσης μεγάλο αριθμό εντολών και ερωτημάτων στην καθημερινή γλώσσα, όπως “Πού είναι το πλησιέστερο ιταλικό εστιατόριο;” Εάν συμπεριλαμβάνεται το Audi connect Navigation & Infotainment plus, σε πολλές περιπτώσεις η επεξεργασία των πληροφοριών γίνεται online.

Head-up display επαυξημένης πραγματικότητας

Με την προαιρετική head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας στο Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, η Audi κάνει ένα τεράστιο βήμα μπροστά στην τεχνολογία οθόνης. Η οθόνη αντικατοπτρίζει σημαντικές πληροφορίες μέσω του παρμπρίζ σε δύο ξεχωριστά επίπεδα, την ενότητα κατάστασης (χαμηλά και κοντά) και την ενότητα επαυξημένης πραγματικότητας (AR, πιο ψηλά και μακριά). Οι πληροφορίες που παρέχονται από ορισμένα από τα συστήματα υποβοήθησης και τα βέλη στροφής του συστήματος πλοήγησης, καθώς και τα σημεία εκκίνησης και οι προορισμοί του, τοποθετούνται οπτικά στην αντίστοιχη θέση στον πραγματικό εξωτερικό κόσμο ως περιεχόμενο της ενότητας AR και εμφανίζονται δυναμικά. Φαίνονται να αιωρούνται σε απόσταση περίπου δέκα μέτρων από τον οδηγό. Ανάλογα με την κατάσταση, μπορούν να εμφανιστούν πολύ πιο μπροστά σε ορισμένες περιπτώσεις. Ο οδηγός μπορεί να κατανοήσει τις οθόνες πολύ γρήγορα χωρίς να μπερδεύεται ή να αποσπάται η προσοχή του και είναι εξαιρετικά χρήσιμες σε συνθήκες κακής ορατότητας.
Το οπτικό πεδίο για το περιεχόμενο AR από την οπτική γωνία του οδηγού είναι ισοδύναμο με διαγώνιο περίπου 70 ιντσών. Πιο κάτω βρίσκεται ένα επίπεδο παράθυρο κοντά στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, που εμφανίζει την ταχύτητα και τις πινακίδες κυκλοφορίας, καθώς και το σύστημα υποβοήθησης και τα σύμβολα πλοήγησης ως στατικές οθόνες. Φαίνεται να αιωρείται περίπου τρία μέτρα μπροστά από τον οδηγό.

Η καρδιά του συστήματος: η μονάδα δημιουργίας εικόνων

Η τεχνολογική καρδιά του head-up display επαυξημένης πραγματικότητας είναι η μονάδα δημιουργίας εικόνων (PGU – picture generation unit), η οποία βρίσκεται βαθιά μέσα στον μακρύ πίνακα οργάνων. Μια ιδιαίτερα φωτεινή οθόνη LCD κατευθύνει τις ακτίνες φωτός που δημιουργεί σε δύο επίπεδους καθρέπτες και ειδικά οπτικά εξαρτήματα διαχωρίζουν τα τμήματα για το κοντινό πεδίο και τις απομακρυσμένες περιοχές. Τα επίπεδα κάτοπτρα κατευθύνουν τις οπτικές ακτίνες σε έναν μεγάλο κοίλο καθρέφτη που μπορεί να ρυθμιστεί ηλεκτρικά. Από εκεί, φτάνουν στο παρμπρίζ, το οποίο τους αντικατοπτρίζει σε αυτό που είναι γνωστό ως eyebox και έτσι στα μάτια του οδηγού. Σε μια εμφανή απόσταση δέκα μέτρων, ή ακόμα πιο μακριά, ανάλογα με την κατάσταση, ο οδηγός βλέπει τα σύμβολα τόσο καθαρά όσο το πραγματικό τους περιβάλλον.

Πρόβλεψη δημιουργίας εικόνων: ο δημιουργός AR

Αυτό που είναι γνωστό ως AR Creator χρησιμεύει ως το mastermind και ο δημιουργός εικόνων από την πλευρά του λογισμικού – πρόκειται για μια μονάδα επεξεργασίας στην πλατφόρμα modular infotainment (MIB 3) που αποτελείται από πολλαπλές μεμονωμένες ενότητες. Το AR Creator αποδίδει τα σύμβολα οθόνης με ρυθμό 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο και τα προσαρμόζει στη γεωμετρία των οπτικών προβολής. Ταυτόχρονα, υπολογίζει τη θέση τους σε σχέση με το περιβάλλον, στο οποίο λαμβάνει πληροφορίες μέσω των πρωτογενών δεδομένων της μπροστινής κάμερας, του αισθητήρα ραντάρ και της πλοήγησης GPS. Το λογισμικό του αποτελείται από περίπου 600.000 γραμμές κώδικα προγραμματισμού, περίπου 50% περισσότερο από ολόκληρο το σύστημα ελέγχου της πρώτης έκδοσης του Space Shuttle.

Κατά την εκτέλεση των υπολογιστικών εργασιών του, ο δημιουργός AR λαμβάνει υπόψη ότι υπάρχουν πάντα μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου μεταξύ της ταυτοποίησης ενός αντικειμένου από τους αισθητήρες και της εμφάνισης του γραφικού περιεχομένου. Κατά τη διάρκεια αυτών των σύντομων χρονικών παραθύρων, το Q4 e-tron μπορεί να αλλάξει τη θέση του σημαντικά, είτε λόγω φρεναρίσματος είτε λακκούβας. Πολλοί υπολογισμοί εκτελούνται συνεχώς για να διασφαλιστεί ότι η οθόνη στο eyebox δεν μεταβαίνει σε λάθος θέση. Ένας από αυτούς πραγματοποιείται στο λογισμικό της κάμερας. Για έναν άλλο, το AR Creator χρησιμοποιεί τα πιο πρόσφατα δεδομένα για να κάνει έναν προγνωστικό υπολογισμό της συνεχούς κίνησης του αυτοκινήτου. Σε έναν περαιτέρω υπολογισμό, εκτιμά την κάθετη κίνηση με βάση τα δεδομένα που παρέχονται από την κάμερα, το ραντάρ και τους αισθητήρες του ελέγχου σταθεροποίησης (ESC). Αυτές οι πληροφορίες ενσωματώνονται στην «εξισορρόπηση μετατόπισης», η οποία λαμβάνει χώρα μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου πριν από την προβολή της εικόνας και της οποίας στόχος είναι να προβληθεί η απόλυτα σωστή εικόνα τη σωστή χρονικά στιγμή.

Πλοήγηση: ένα drone υπερίπταται μπροστά

To head-up display επαυξημένης πραγματικότητας δείχνει τα πλεονεκτήματά του με έναν ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο κατά την πλοήγηση. Στον δρόμο, αυτό που είναι γνωστό ως drone – ένα αιωρούμενο βέλος – δείχνει το επόμενο σημείο δράσης στη διαδρομή. Είναι δυναμικό: Για παράδειγμα, όταν πλησιάζετε σε μια διασταύρωση, το αιωρούμενο βέλος ανακοινώνει πρώτα τον ελιγμό στροφής προτού ένα κινούμενο βέλος οδηγήσει τον οδηγό στον δρόμο με ακρίβεια. Εάν η διαδρομή συνεχιστεί ευθεία μπροστά, το drone πετά μπροστά και εξαφανίζεται για να επανεμφανιστεί αρκετό χρόνο πριν από το επόμενο σημείο δράσης. Η απόσταση από το σημείο στροφής εμφανίζεται σε μέτρα στο κάτω παράθυρο της περιοχής, στο κοντινό πεδίο.
Ακόμα κι αν ο οδηγός έχει ενεργοποιήσει το adaptive cruise control, που κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, η κεφαλή της επαυξημένης πραγματικότητας βοηθά με οπτικές συμβουλές. Μόλις το Q4 e-tron πλησιάζει μια σήμανση λωρίδας χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας, η προειδοποίηση αναχώρησης λωρίδας υπερθέτει τη σήμανση λωρίδας με μια κόκκινη γραμμή. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η ρύθμιση σε σχέση με ένα όχημα που προπορεύεται: Εάν είναι ενεργό, το αυτοκίνητο επισημαίνεται στην οθόνη με μια χρωματιστή λωρίδα – αυτό επιτρέπει στον οδηγό να κατανοήσει την κατάσταση της προσαρμοστικής υποβοήθησης ή του adaptive cruise control χωρίς να αποσπάται η προσοχή.

Infotainment και συνδεσιμότητα

Η προσφορά ψυχαγωγίας στο Audi Q4 e-tron και το Q4 Sportback e-tron έχει σχεδιαστεί σε τρία επίπεδα: MMI, MMI plus και MMI pro. Σε κάθε επίπεδο, το ισχυρό MIB 3, το κέντρο ελέγχου για πολυμέσα, τηλεφωνία και πλοήγηση, χρησιμεύει ως τεχνική ραχοκοκαλιά. Το βασικό σύστημα MMI που έχει εγκατασταθεί ως στάνταρ φέρνει έναν δέκτη DAB + και την οθόνη αφής 10,1 ιντσών MMI. Η δωρεάν εφαρμογή myAudi συνδέει το αυτοκίνητο με το smartphone του πελάτη.

Κορυφαία συνδεσιμότητα: MMI plus και MMI pro

Η έκδοση MMI plus φέρνει το Audi virtual cockpit , την οθόνη 11,6 ιντσών (αναμένεται στα τέλη του 2021), ένα Wi-Fi hotspot για συσκευές επιβατών και τις βασικές υπηρεσίες του Audi connect Navigation & Infotainment στο compact ηλεκτρικό SUV. Αυτά περιλαμβάνουν επίσης πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με την κυκλοφορία. Το σύστημα πλοήγησης παρέχει προτάσεις για τον προορισμό του οδηγού και παρέχει συγκεκριμένες πληροφορίες για τη λωρίδα κυκλοφορίας. Ο υπολογισμός πραγματοποιείται στους διακομιστές του παρόχου υπηρεσιών HERE χρησιμοποιώντας προγνωστικά δεδομένα σχετικά με τη συνολική κατάσταση της κυκλοφορίας.

Μια άλλη προσαρμοσμένη υπηρεσία συνδεσιμότητας Audi είναι ο σχεδιαστής διαδρομών e-tron (e-tron route planner), ο οποίος υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή με όσο το δυνατόν λιγότερες στάσεις φόρτισης σε ισχυρά τερματικά φόρτισης DC. Με αυτόν τον τρόπο, υπολογίζει το συνολικό χρόνο ταξειδιού – χρόνο οδήγησης και χρόνο φόρτισης – και λαμβάνει υπόψη τις προβλέψεις για το πώς εξελίσσεται η κατάσταση της κυκλοφορίας. Ο κατάλογος των σημείων φόρτισης ενημερώνεται καθημερινά.

Η κορυφαία έκδοση MMI pro φέρνει το Audi virtual cockpit plus, τη διασύνδεση Audi smartphone με ασύρματη συνδεσιμότητα και το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας στο αυτοκίνητο. Σε αυτές προστίθενται οι υπηρεσίες “plus” του Audi connect Navigation & Infotainment, συμπεριλαμβανομένης της πλοήγησης με το Google Earth™, της διαδικτυακής καταχώρησης ομιλίας, του διαδικτυακού ραδιοφώνου και του υβριδικού ραδιοφώνου.

Νέος συνεργάτης εμπειρίας ήχου: Η Sonos παρέχει το ηχοσύστημα

Τα ξεχωριστά διαθέσιμα εξαρτήματα κάνουν την προσφορά ψυχαγωγίας στο Q4 e-tron ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Ως νέος και αποκλειστικός συνεργάτης της Audi, η Sonos, κορυφαία εταιρεία ηχητικής εμπειρίας στον κόσμο, παρέχει το premium ηχοσύστημα. Ενσωματώνεται στο Audi soundCube, ένα πλήρως ολοκληρωμένο περιβάλλον λογισμικού. Διαμορφώνει μια αρχιτεκτονική ηχοσυστήματος που μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί σε όλες τις απαιτήσεις και να ενσωματώσει εύκολα συστήματα ήχου διαφορετικών προμηθευτών. Το Audi soundCube εφαρμόζει ομοιόμορφο έλεγχο και ηχητική φιλοσοφία σε ολόκληρη τη γκάμα μοντέλων. Χάρη στην ευελιξία του, ικανοποιεί όλες τις επιθυμίες των πελατών.

Στο Q4 e-tron και το Q4 Sportback e-tron, ο αλγόριθμος Sonamic Panorama, ο οποίος αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Fraunhofer, διανέμει τα σήματα σε δέκα μεγάφωνα. Χρησιμοποιεί στερεοφωνικές εγγραφές για τη δημιουργία τρισδιάστατου ήχου surround, όπου τοποθετεί τις μεμονωμένες πηγές ήχου σε μια εικονική σκηνή ήχου σχήματος U. Αυτό δίνει στον ακροατή την εντύπωση ότι κάθεται στη μέση της ορχήστρας ή της μπάντας. Τα τέσσερα τουίτερ και το κεντρικό ηχείο οδηγούνται από έναν ενισχυτή που είναι ενσωματωμένος στο MIB 3. Ένας ξεχωριστός ενισχυτής οκτώ καναλιών είναι υπεύθυνος για τα τέσσερα ηχεία μπάσων και το υπογούφερ στο χώρο αποσκευών. Μαζί, οι δύο ενισχυτές προσφέρουν έξοδο 580 Watt.

Μια άλλη ελκυστική μονάδα υλικού είναι το Audi phone box. Φορτίζει επαγωγικά τα smartphone και επιτρέπει τη μεταφορά δεδομένων μέσω της κεραίας του οχήματος σε προχωρημένη ταχύτητα LTE.

Με εντυπωσιακό design, εξοπλισμένα με τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες και απόλυτα χρηστικά στην καθημερινότητα, τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron προσφέρουν συναρπαστική οδήγηση χωρίς εκπομπές ρύπων. Και τα δύο μοντέλα είναι εξαιρετικά ευρύχωρα στο εσωτερικό και προσφέρουν πρωτοποριακές λύσεις στον έλεγχο, τον χειρισμό, τις οθόνες και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή μαζών. Η καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας ποικίλλει από 52 kWh (55 kWh ακαθάριστο) για το Q4 35 e-tron, έως 77 (82) kWh για τη μεγάλη μπαταρία στα Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro.

Τα Q4 35 e-tron και Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με ισχύ 170 PS (125 kW) και 204 PS (150 kW) αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, υλοποιώντας ηλεκτρική τετρακίνηση quattro. Η μέγιστη ισχύς 299 PS (220 kW), εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα.

Χάρη στη δυνατότητα φόρτισης έως 125 kW, τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron σε ιδανικές συνθήκες φορτίζουν σε μόλις 10’ με αρκετή ενέργεια, για διάνυση περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP). Η αυτονομία φτάνει έως και 520 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP (για το πισωκίνητο Q4 40 e-tron).
Ο προοδευτικός και σύγχρονος σχεδιασμός των δύο μοντέλων είναι τυπικός Audi, τόσο λειτουργικός όσο και αεροδυναμικός: το Q4 e-tron επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,28 ενώ το Q4 Sportback e-tron επιτυγχάνει ακόμη χαμηλότερη τιμή, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26.

Δελτίο Τύπου

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed.

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top