Close

Audi Q3 Plug-In Hybrid: Με διπλάσια ηλεκτρική αυτονομία και γρήγορη φόρτιση

Το compact crossover Audi Q3 βρίσκεται τώρα στην τρίτη γενιά του και διαθέτει πολλά νέα χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένων των λεβιέδων τιμονιού.

Η νέα γενιά είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη με μία μόνο plug-in υβριδική έκδοση, καθώς και με μια απλή ήπια υβριδική έκδοση βενζίνης και ντίζελ. Με την ονομασία Q3 SUV e-hybrid 200 kW, το compact PHEV αποδίδει 200 κιλοβάτ (268 ίππους) ισχύος και 295 λίβρες-πόδια (400 Nm) ροπής, χάρη σε έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων που λειτουργεί σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα.

Διαθέσιμος μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ο ηλεκτροκινητήρας του PHEV βρίσκεται ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, μπροστά από το ρεζερβουάρ βενζίνης που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.

Σε σύγκριση με το απερχόμενο plug-in υβριδικό Q3, η μπαταρία του νέου μοντέλου έχει σχεδόν διπλάσια χωρητικότητα, ενώ παράλληλα έχει περίπου το ίδιο φυσικό μέγεθος με πριν. Τώρα, το Q3 e-hybrid αποδίδει συνολικά 25,7 κιλοβατώρες, από τις 13 kWh του προηγούμενου μοντέλου, ενώ η αξιοποιήσιμη χωρητικότητα είναι 19,7 kWh. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πλήρως ηλεκτρική αυτονομία με βαθμολογία WLTP έως και 119 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση, ενώ το παλιό μοντέλο μπορούσε να διανύσει μόνο έως και 49 χιλιόμετρα.

Το νέο Q3 PHEV διαθέτει επίσης γρήγορη φόρτιση, η οποία δεν ήταν διαθέσιμη πριν. Μέσω μιας υποδοχής CCS, η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να δεχτεί έως και 50 kW ισχύος από έναν ταχυφορτιστή DC. Η Audi αναφέρει ότι η μπαταρία του crossover μπορεί να φορτιστεί έως και στο 80% της φόρτισης σε λιγότερο από μισή ώρα σε ιδανικές συνθήκες.

Σχεδιαστικά, το Q3 τρίτης γενιάς μοιάζει σχεδόν πανομοιότυπο με τον μεγαλύτερο αδερφό του, το Q5. Και τα δύο διαθέτουν διαιρούμενα φώτα, ενώ το Q3 διαφοροποιείται στο πίσω μέρος μέσω ενός σχεδιασμού διαιρούμενων φώτων με ένα ζευγάρι πίσω φώτα OLED και μια λωρίδα φωτισμού LED πλήρους πλάτους από κάτω.

Στο εσωτερικό, το Q3 διαθέτει ένα μάλλον ιδιόμορφο ζευγάρι λεβιέδες τιμονιού. Για να εξοικονομήσει χώρο στην κεντρική κονσόλα, η Audi μετακίνησε τον λεβιέ ταχυτήτων στη δεξιά πλευρά της κολόνας τιμονιού, ενώ όλα τα άλλα χαρακτηριστικά μετακινήθηκαν αριστερά. Επιπλέον, οι λεβιέδες είναι στην πραγματικότητα κουμπιά με απτική ανάδραση αντί για τους παραδοσιακούς μοχλούς, και τα χειριστήρια για τον χρονοδιακόπτη των υαλοκαθαριστήρων ενσωματώθηκαν σε έναν μικρό περιστρεφόμενο τροχό.

Υπάρχει μια οθόνη αφής 12,8 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, καθώς και μια οθόνη 11,9 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Επιπλέον, μια οθόνη στο παρμπρίζ (head-up display) μπορεί να μεταδίδει σχετικές πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ.

Η στάνταρ ρύθμιση της ανάρτησης περιλαμβάνει έναν απλό συνδυασμό αμορτισέρ και ελατηρίων, ενώ η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει σπορ ανάρτηση με έλεγχο αμορτισέρ δύο βαλβίδων. Τα βασικά μοντέλα διαθέτουν ζάντες 17 ιντσών, ενώ η κορυφαία έκδοση έχει 20 ίντσες. Το πλάτος του ελαστικού έχει επίσης αυξηθεί από 215 σε 235 χιλιοστά, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από 0,32 σε 0,30.

Το πίσω κάθισμα μπορεί να συρθεί προς τα εμπρός και προς τα πίσω για να προσφέρει είτε περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών είτε περισσότερο χώρο αποσκευών. Με το κάθισμα συρόμενο προς τα πίσω, το πορτμπαγκάζ προσφέρει όγκο 17,2 κυβικά πόδια (488 λίτρα). Με τα καθίσματα μέχρι μπροστά, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 20,3 κυβικά πόδια (575 λίτρα). Με το κάθισμα αναδιπλωμένο, ο μέγιστος χώρος αποσκευών φτάνει τα 48,9 κυβικά πόδια (1.386 λίτρα).

Όλα αυτά τοποθετούν το νέο Audi Q3 στην ίδια κατηγορία με την BMW X1, η οποία διατίθεται ως plug-in υβριδικό στην Ευρώπη. Το PHEV της BMW προσφέρει περισσότερη ισχύ – συνολικά 326 ίππους – αλλά έχει μικρότερη χωρητικότητα μπαταρίας (14,2 kWh αξιοποιήσιμη) και μικρότερη αυτονομία μόνο με ηλεκτρική ενέργεια έως 80 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση.

Το νέο Audi Q3 θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Γκιόρ της Ουγγαρίας και στο Ίνγκολσταντ της Γερμανίας. Θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο, με τιμή εκκίνησης 49.300 ευρώ για την plug-in υβριδική έκδοση Q3 SUV e-hybrid 200 kW. Μια έκδοση τύπου coupe, με την ονομασία Q3 Sportback, αναμένεται να ενταχθεί στο στυλ αμαξώματος SUV αργότερα φέτος.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top