Τα αυτόνομα οχήματα υιοθετούνται, αργά αλλά σταθερά, από όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου. Σχεδόν κάθε κράτος επιτρέπει να “τρέχουν” προγράμματα δοκιμής συστημάτων αυτονομίας εντός των συνόρων του. Αδιαφιλονίκητος πρωτοπόρος όμως παραμένει η Βόρεια Αμερική, εκεί που τα αυτόνομα μοντέλα μετακινούνται ελεύθερα σε πολλές πολιτείες.
Στο Ροντ Άιλαντ, η May Mobility δοκιμάζει δικά της μικρά αυτόνομα λεωφορεία που πραγματοποιούν δρομολόγια, μεταφέροντας δωρεάν πολίτες μέσω μιας διαδρομής με 12 στάσεις. Κάθε μικρό βαν χωράει έως και έξι επιβάτες, ενώ στην θέση του οδηγού υπάρχει ένας ειδικά εκπαιδευμένος μηχανικός για να πάρει τον έλεγχο σε περίπτωση δυσλειτουργίας. Πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου δρομολογίου, ένας αστυνομικός έκανε νόημα στον εφεδρικό οδηγό να σταματήσει το όχημα, αγχώνοντας τόσο τον ίδιο, όσο και τους επιβάτες του.
Τελικά, ο λόγος που ο αστυνομικός σταμάτησε το μικρό αυτόνομο λεωφορείο ήταν επειδή… δεν είχε ξαναδεί κάτι τέτοιο και δεν ήξερε τι ακριβώς ήταν. Ο μηχανικός της May Mobility είχε μια ευχάριστη συζήτηση μαζί του, εξηγώντας του τον ρόλο του οχήματος, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας. Το όργανο φάνηκε να αντικρίζει ένα “μεγάλο αυτοκινητάκι του γκολφ”, όμως στην πραγματικότητα ήταν ένα εκ των αυτόνομων βαν της May Mobility. Την περιέργεια του αστυνομικού σχολίασε θετικά και ο συν-ιδρυτής της εταιρείας, Alisyn Malek, τονίζοντας πως τέτοιες κινήσεις είναι… ευπρόσδεκτες.
Φαίνεται πως ακόμα υπάρχει καιρός μέχρι τα αυτόνομα οχήματα να γίνουν ένα συνηθισμένο θέαμα στους δρόμους, ακόμα και για τους αστυνομικούς-τροχονόμους που είναι καθημερινά “έξω”. Το αστείο περιστατικό μαρτυρά πως η επέλαση των αυτόνομων μοντέλων δεν είναι κάτι που θα λάβει χώρα σύντομα… Πρώτα ο κόσμος θα πρέπει να τα γνωρίσει, έπειτα η τεχνολογία τους να τελειοποιηθεί και εν τέλει να φτάσουν στο στάδιο μαζικής παραγωγής. Εν ολίγοις, υπάρχει ακόμα αρκετός καιρός…!