Close

ARRES: Ρομποτικό όχημα με AI που θα επισκευάζει λακκούβες

Arres / Robotiz3D

Arres / Robotiz3D

Το ARRES είναι ένα ρομποτικό όχημα με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) που μπορεί να εντοπίζει και να διορθώνει κακοτεχνίες και λακκούβες.

Μια εταιρεία τεχνοβλαστός (spin-out) στην Αγγλία, η οποία χρηματοδοτείται από το πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, παρουσίασε ένα αυτόνομο ρομποτικό όχημα το οποίο με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) θα κυκλοφορεί στους δρόμους και θα επισκευάζει λακκούβες και κακοτεχνίες.

Η εταιρεία ονομάζεται Robotiz3D και συνεργάζεται με την A2e Ltd η οποία έχει αναλάβει να περάσει στο εμπόριο την πατέντα που έχει προκύψει από έρευνα του τμήματος ρομποτικής μηχανικής του πανεπιστημίου.

«Η Robotiz3d Ltd θα αναπτύξει ένα ρομποτικό σύστημα που θα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπάρχουν στο οδικό δίκτυο», αναφέρει ο CTO της Robotiz3d, Dr. Paolo Paoletti. «Το εν λόγω σύστημα θα λειτουργεί αυτόνομα και θα εντοπίζει ελαττώματα στους δρόμους όπως ρωγμές και λακκούβες, θα εκτιμά και θα προβλέπει τη σοβαρότητα της κατάστασης και θα προχωρά στην επιδιόρθωσή τους». Και όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται η συνδρομή ανθρώπινης παρέμβασης. Ή πιο σωστά, το ρομποτικό αυτό όχημα θα αντικαταστήσει τους εργάτες που ασχολούνται με αυτού του είδους τις εργασίες.

Οι λακκούβες και οι κακοτεχνίες στο εθνικό οδικό δίκτυο της Μεγάλης Βρετανίας (και όχι μόνο) είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνα του πανεπιστημίου του Λίβερπουλ, την τελευταία δεκαετία το κόστος για την επιδιόρθωση των προβλημάτων από τους εργάτες, ξεπερνά τα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Arres / Robotiz3D
Arres / Robotiz3D
Η λύση ονομάζεται ARRES

Τη λύση έρχεται να δώσει το ARRES. Η ονομασία του προκύπτει από τα αρχικά των λέξεων Autonomous Road Repair System και είναι ένα νέο ρομποτικό όχημα πάνω στο οποίο δουλεύουν τα τελευταία τέσσερα χρόνια επιστήμονες του τμήματος μηχανολογίας του πανεπιστημίου του Λίβερπουλ.

Στόχος της Robotiz3D είναι αφενός να λύσει τα προβλήματα που εντοπίζονται στους δρόμους (λακκούβες, κακοτεχνίες, ρωγμές), αφετέρου να το κάνει ταχύτερα, με πιο ασφαλείς μεθόδους από αυτές που εφαρμόζονται από τους ανθρώπους και με μικρότερο κόστος.

«Η νέα τεχνολογία που αναπτύσσουμε θα κάνει τη συντήρηση των δρόμων ταχύτερη, φθηνότερη, και πιο καθαρή. Εν κατακλείδι, η τεχνολογία μας θα συνδράμει στο να έχουμε ασφαλέστερους δρόμους», τόνισε ο τεχνικός διευθυντής της Robotiz3d, Dr. Sebastiano Fichers.

Όλα αυτά συνάδουν με την πρόσφατη πρόβλεψη που έκανε το παγκόσμιο οικονομικό φόρουμ (World Economic Forum) σύμφωνα με την οποία μέχρι το 2025 οι μηχανές θα εκτελούν κατά το ήμισυ όλες τις εργασίες. Μια εξέλιξη που αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα ζωής, αλλά την ίδια στιγμή να επιδεινώσει την ανισότητα σε παγκόσμια κλίμακα.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top