Το θανατηφόρο τροχαίο με αυτόνομο όχημα της Uber, στο Tempe της Αριζόνα, εγείρει ερωτηματικά σχετικά με την ασφάλεια, τις υποδομές και τη νομοθεσία.
Η Αριζόνα αποτελεί τη γη της Επαγγελίας για τις εταιρείες και τις αυτοκινητοβιομηχανίες που αναπτύσσουν συστήματα αυτόνομης οδήγησης με τον Κυβερνήτη Doug Ducey να έχει υπογράψει εκτελεστική εντολή για την υποστήριξη των δοκιμών αυτόνομων οχημάτων με γνώμονα την “καινοτομία, την οικονομική ανάπτυξη και κυρίως τη δημόσια ασφάλεια”.
Αστυνομία: Δεν ευθύνεται το αυτόνομο όχημα της Uber για το θανατηφόρο τροχαίο
Όταν η Καλιφόρνια απαγόρευσε τις δοκιμές των αυτόνομων ταξί της Uber στο Σαν Φρανσίσκο, ο Κυβερνήτης Ducey είδε μια ευκαιρία την οποία και άρπαξε με στόχο να μετατρέψει την Αριζόνα σε μια ελκυστική πολιτεία για τις εταιρείες που ασχολούνται με την αυτόνομη οδήγηση.
“Η Αριζόνα καλωσορίζει τα αυτόνομα οχήματα της Uber με ανοιχτές αγκαλιές και μεγάλους δρόμους”, έλεγε το 2016 ο Κυβερνήτης Ducey, προσθέτοντας πως “ενώ η Καλιφόρνια βάζει φρένο στην καινοτομία και την αλλαγή με περισσότερη γραφειοκρατία και περισσότερους κανόνες, η Αριζόνα ανοίγει το δρόμο για τις νέες τεχνολογίες και τις νέες επιχειρήσεις”.
Η Αριζόνα είναι μια από τις μόλις τρεις περιοχές των ΗΠΑ όπου οι άνθρωποι μπορούν να καλέσουν ένα αυτόνομο Volvo SUV της Uber στο οποίο υπάρχει οδηγός ασφάλειας, για να πάνε κάπου.
Πρόσφατα μάλιστα η Google Waymo έλαβε άδεια από το αρμόδιο τμήμα μεταφορών της Αριζόνα και πλέον οι πελάτες της έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα πλήρως αυτόνομα minivans Chrysler Pacifica Hybrid, χωρίς να υπάρχει σε αυτά οδηγός ασφάλειας.
Ομάδες που ασχολούνται με θέματα ασφάλειας, όπως το Consumer Watchdog, περιγράφουν την Αριζόνα ως “την άγρια δύση των δοκιμών αυτόνομων οχημάτων”, σημειώνοντας πως ο μόνος λόγος που η Uber και η Google Waymo δοκιμάζουν τα αυτόνομα οχήματά τους είναι επειδή δεν υπάρχει “καμία νομοθετική ρύθμιση”. Προσθέτει δε πως “όταν δεν υπάρχει σερίφης στην πόλη, οι άνθρωποι σκοτώνονται”.