Smart Cities

Τα ηλεκτρικά οχήματα απίθανο να προκαλέσουν ενεργειακή κρίση

Απίθανο θεωρεί έκθεση της McKinsey το ενδεχόμενο τα ηλεκτρικά οχήματα να προκαλέσουν ενεργειακή κρίση.

Ειδικότερα, η McKinsey, με βάση στοιχεία από τη Γερμανία, αναφέρει ότι η ανάπτυξη των ηλεκτρικών μετακινήσεων δεν θα οδηγήσει σε ιδιαίτερη αύξηση στη ζήτηση ενέργειας ώστε να προκληθεί πρόβλημα, τουλάχιστον μέχρι το 2030.

Η έκθεση της McKinsey αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα προσθέσουν παραπάνω περίπου 1% στη συνολική ζήτηση ενέργειας, απαιτώντας περίπου πέντε επιπλέον gigawatts (GW). Το ποσοστό αυτό μέχρι το 2050 θα μπορούσε να αυξηθεί σε 2050, κάτι που μεταφράζεται σε επιπλέον 20 GW.

Παρόλο που δεν θα προκληθεί σημαντική αύξηση στη ζήτηση, πολύ πιθανά θα προκληθούν ανακατατάξεις στο φορτίο αιχμής, με τις ώρες αιχμής να εντοπίζονται το απόγευμα. Η McKinsey στη Γερμανία αναμένει αύξηση 1% στο φορτίο αιχμής μέχρι το 2030 και 5% μέχρι το 2050. Η εταιρεία υπολογίζει ότι το σύστημα πιθανότατα μπορεί να διαχειριστεί την αύξηση αυτή.

Ωστόσο, ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές σε τοπικό επίπεδο ανάλογα με τις υποδομές. Για παράδειγμα, μπορεί να κατασκευαστούν πολλά υπαίθρια hot spots σε σημεία που προηγουμένως δεν υπήρχε ιδιαίτερη κατανάλωση.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι τοπικές κυβερνήσεις να πρέπει να επενδύσουν σε σημεία που προηγουμένως δεν είχαν σκεφτεί για να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

Από την πλευρά τους οι πάροχοι ενέργειας θα πρέπει να σκεφτούν τρόπους προκειμένου να μειώσουν τη ζήτηση ενέργειας σε συγκεκριμένες ώρες. Μια λύση θα ήταν η υιοθέτηση διαφορετικής χρέωσης ανάλογα με την ώρα (κάτι αντίστοιχο με το νυχτερινό ρεύμα), προκειμένου οι ώρες αιχμής να μοιραστούν και σε άλλες ώρες.

Μια πιο μελλοντική λύση βέβαια είναι τα ηλεκτρικά οχήματα να μεταφέρουν ενέργεια στο σύστημα ηλεκτρισμού κι έτσι κατά κάποιο τρόπο να γίνεται ανακύκλωση ενέργειας.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.